Gå til innhold

rutiner for de som ammer og gir fast føde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne å gi jenta mi mat. ho e veldig lita. er litt usikker på rutiner med mat. ammer dere alltid før dere gir mat? Hvor ofte gir dere mat og hva gir dere babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å gi mini mat (han er 5 mnd) og han får foreløpig 1 måltid maisgrøt (smaksprøveporsjon, er oppe i 4 ts grøtpulver nå) + sviskesaft om formiddagen og litt frukt (moset banan) på ettermiddagen. Jeg gir ham mm før han får grøt.

Skrevet

hei.

jeg startet med grøt når pjokken var 5mnd. jeg gir mm etter grøten. for ellers var han ikke sulten når han fikk grøt. Hs sier ofte at man skal gi mm først for å holde oppe produksjonen, men her er produksjonen fortsatt bra!!! Gir grøt for så å vente en halvtime til time før han får mm og da er han tørst!!!!!

jeg startet med en gang per dag - kl 18. prøvde først med maisgrøt for 4mnd og en annen 4mnd grøt men disse nektet han. Gikk derfor over til 6mnd grøt og de gikk ned på høykant. Så du får prøve deg litt frem.

hvor lita er jenta di? må du starte med grøt? er hun interressert i mat når dere spiser? -det er et tegn på at hun er klar for å få smaksprøver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...