CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Jeg kan ikke noe for det, men blir jo litt småbekymra; lillejenta mi i magen er så veldig rolig! Jeg kjenner bevegelser hver dag, men det virker som om det er så mye mindre kraft i dem nå enn det det var før..? Kjente før noen ganger ganske kraftige spark og dult, nå er det mer smådult og at hun snur og vender litt på seg. Det er kanskje fordi hun begynner å få dårlig plass? (er 27+5) Også blir jeg blir jo litt nysgjerrig på hvordan deres babyer er! Vet man ikke skal sammenligne, at alle er så forskjellige, men vil gjerne vite! Så føler jeg meg litt roligere til sinns!
VinterSol+2 Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 syns jenta har litt sånn "perioder" jeg. Forrige uke hadde hun noen dager der sparkene kunne sees helt tydelig på utsiden av magen, det bulte, dunket og bøyde seg! Så plutselig var det helt stille i mange dager! Kjente jo liv, men som du sier, ikke ordentlige kraftige spark eller noe.. men så kom det spark igjen. men nå kjennes de annerledes ut igjen... er veldig merkelig.. men tror det har veldig mye å gjøre med hvordan hun ligger til, om hun har en "hyperdag" eller er sliten.. og litt ettersom hva jeg driver med, hva jeg spiser, osv..
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Ja, du sier noe der! Jeg har følt meg litt nedtrykt den siste uka, hun blir kanskje påvirket av sinnstemningen min også? Jeg tror også hun har snudd seg litt rundt, ligger med rompa ut og hodet ned - når hun har hikke kjenner jeg det helt nederst i magen! - og da blir jo sparkene vendt innover, og man merker jo ikke de så godt. Skal til jordmor for første gang neste uke, gleder meg til det. Har tenkt å spørre henne skikkelig ut!
2gutter&2jenter Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Når det blir mindre plass i magen, vil også bevegelsene bli mindre sprelske. Merker du noe hver dag, er det bra. Men vær våken på at det følger et visst mønster, nå når du er der du er i løpet. Er det avvik, ta kontakt med jordmor.
VinterSol+2 Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 jeg tror absolutt baby blir påvirket av ditt humør og det du driver med! Feks, er jeg veldig aktiv hele dagen, kjenner jeg lite spark, sammenlignet med om jeg sitter rolig. Derimot blir det mer liv når jeg legger meg om kvelden dersom jeg har vært mye i bevegelse, mens det er mindre om jeg har tatt det rolig.. det jeg syns er merkelig er at hun må ha lagt seg til sånn at hun sparker mer "innvendig" om dagen enn før. jeg kjenner mye liv inne i magen, men ikke ut mot magen som før. (det også, men ikke så voldsomt som det var for en uke siden..) og så hadde hun en stund snudd seg så sparkene gikk oppover, men nå tror jeg jammenmeg hun ligger med hodet oppover igjen.. æsj altså.. (jeg nektet å snu meg selv ,før jeg ble født, og ble tatt med keisersnitt.. denne babyen får værsågod å snu seg med hodet ned!)
1+1=2+1+x Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes også veslejenta mi er veldig rolig (27 uker) Men kjenner noe hver dag heldigvis. Det som er litt rart er at jeg kjenner mer når jeg holder hendene utenpå magen enn når jeg ikke gjør det. Hmm... håper da alt er normalt for det - uansett er det jo ikke så mye man kan gjøre, barnet er jo skapt slik det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå