prinsemamman Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Gullet har passert 8,5 kilo nå..... Han var knappe 3 kilo da han ble født. Jeg føler han spiser kontinuerlig hele tiden. Han har jo vokst enormt. Han er riktignok blitt veldig lang og da. Men uansett. Han har kun fått morsmelk til nå. Vi har ingen rytme på spisingen for han kan plutselig ville ha mat en gang i timen. Jeg har selv allergi og derfor har jeg jo lyst vente med denne maten..... Han er nå 4mnd og 3 uker...... Er det andre med så store små som fremdeles kun gir morsmelk?? Han sitter jo følger med på alt vi putter i munnen så han virker klar..... Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg........
bobby - nr 2 i juli Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Min gutt er 3 mnd og 7,5 kg. Så han er jo ganske stor. Men han var 5 kg da han ble født, så har ikke vokst så mye som din da :-) Det er vel bare bra at han er så stor, vel? Jeg ville bare ha fortsatt å gi mm, så lenge du har nok mat. Ingen grunn til å begynne med annen mat da. Bortsett fra hvis du føler du må amme hele dagen, da :-) Det kan vel bli litt slitsomt. Eller hvis han våkner mye om natten, da kan det kanskje hjelpe med grøt. Vi har heller ingen rytme på spisingen, jeg gir når han vil ha. Noen dager ofte, andre dager ikke så ofte.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 hei, gutten min er også sånn. helt umurlig spesielt for pappaen som aldri får murlighet til og ha han noe serlig lenge. jeg har begynt og gi grøt da (han er like gammel som din og veier 9 kg og var 3 kg når han ble født) men det hjelper ikke. hvordan er din om natta? jeg får aldri sovet lenger en 2 timer av gangen
hønepøne;-) Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Gutten min får mm og veide 8,4kg da han var 2,5mnd. Han spiser ikke unormalt ofte. Han var nesten 5 kg da han ble født. Lurer på hvor tung han er når han er 4mnd, hehe... Snakk med helsesøster, hun har sikkert råd ang hva du bør gi gutten din.
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Mitt gull er nesten nøyaktig 4mnd og veier over 8,5kg (skal på kontroll i dag). Han veide 4 kg ved fødselen, så han har ikke vokst like mye som din. Foreløpig får han bare mm, og håper å kunne fortsette med det iallfall til han er 5mnd gammel. Vi har ikke helt rutine på spising her heller. På formiddagen spiser han ca hver 3. time, men oftere om ettermiddagen og noen dager spiser han nesten hele tiden (føles det som iallfall). På natta er han våken 1-3 ganger mellom 20 og 07 for å spise, så jeg synes det går veldig greit enn så lenge...
prinsemamman Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2007 Han har begynt å hyle krakilsk om kvelden. Har nok ikke nok melk til han. Prøvd å øke mengden, men virker ikke som om det er nok. Han våknet en time etter han var lagt seg i går og tømte brystene en gang til. Da var klokken ca 21. Så sov han til 3 og så til 6. Før var det mat kun kl 4. I morges gav jeg han to ts maisgrøt. Han svelgte ned alt sammen. Så det var tydelig godt. Merket jo det i går at han ikke får nok melk om kvelden..... regner med det er der alle skrikebyene er kommet fra. For de har aldri vært der før. Bare en uke til han blir 5mnd...... Prøver lage meg ett økedøgn til for se om det har noe hensikt. Men han tømmer ikke brystene på dagen, kun om kvelden..... Så vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Min datter er 10 kg og 5 mnd! Helt ok sier helsesøster. Veide 4,6 når hun ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå