Gå til innhold

Samboeren min er ikke invitert i brylluppet til en god venninne av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god venninne av meg som har bodd i utlandet en stund skal gifte seg til sommeren. Jeg er invitert, men ikke samboeren. Først ble jeg ganske lei meg, men jeg tenkte at det kanskje var slik at bare venner er invitert. Venninna mi har heller ikke møtt samboeren min siden hun bor så langt unna, så jeg trodde kanskje det var grunnen.

I helgen var jeg i ett selskap med felles venner av oss og da viste det seg at alle med partener var invitert. Flere av disse har også blitt sammen etter at hun flyttet. Nå kjente jeg at jeg ble lei meg igjen. Det kan godt hende det ville passet best at jeg dro alene, mens samboeren tar vare på barnet vårt, men det hadde liksom føltes bedere om jeg kunne valgt dette selv. Nå lurer jeg på om jeg skal ringe henne å spørre om hvorfor hun ikke har invitert samboeren min, men jeg vil virke kjip heller. Det er jo selvfølgelig hun som bestemmer hvem som kommer i brylluppet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at du synes det er kjipt. Jeg hadde nok måttet ringe og spørre jeg altså. Hvis ikke hadde jeg bare tenkt og tenkt på det....

Skrevet

Har full froståelse for at du ble såret og lei deg. Hadde blitt det samme. Selv reagerte jeg da vi ble invitert i bryllup uten barnet vårt og spurte hvorfor det var slik. Og bruden er da fadder til vårt barn. Synes du skal spørre om hvorfor samboeren din ikke ble invitert..... Kanskje det var en glipp fra hennes side?

Skrevet

Jeg syns du kan ringe og spørre henne. Veldig rart at du ble innvitert uten samboeren din.

Skrevet

Fy søren, skikkelig dårlig gjort.

Vanlig folkeskikk å invitere begge i ett par, uansett om man kjenner eller ikke kjenner vedkommende.

Skrevet

Jeg synes ikke det er vanlig folkeskikk å invitere begge i et par!!

Det er det rareste jeg har hørt. Det spørs jo helt hva som defineres som et par! Har mange venner som bare inviterer samboere og ikke kjæreste, og uansett, så er det vel best å ringe til venninnen og høre, på en skikkelig måte istedet for å hause seg opp over noe som kan være ingenting?

Hadde aldri falt meg inn å invitere noen jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, om de var aldri så mye kjæreste eller samboer. Det var bare folk jeg kjente til stede i mitt bryllup

jaja. alle er forskjellige. Men ring venninnen din og hør!

Skrevet

Smålig å ikke invitere begge i ett par,

Eller er det barte samboende og kjærester du synees er greit å splitte opp?

Må man være gift får å få komme begge?

Enig med det at det er snakk om folkeskikk.

Man inviterer da begge.

Herregud.

Skrevet

Nei, jeg må si meg enig med brooklyn på denne gitt. Folkskikk er viktig men ikke når det er snakk om å trer regler nedover hode på oss ift hvem vi kan be i vårt eget bryllup!? Det synes jeg bare blir gammeldags. Jeg vil forbeholde meg retten til å feire bryllupet mitt med mine nærmeste og synes slett ikke det er ufint å splitte par (hverken kjærester, samboere eller ektepar!). De fleste par har et ganske så stramt budsjett på bryllupsdagen og må derfor prioritere. Og ett sted må da grensen gå. Det er da mye bedre å feire dagen med alle vennene sine fremfor å feire med bare halvparten av vennene og alle deres partnere?? Jeg kan bare ikke skjønne annet...

Men til forskjell fra venninnen din så hadde jeg informert alle om mine valg og hvorfor. Så jeg synes helt klart at du kan ringe og høre med henne. Hun vil jo helt sikkert ikke at du skal ha det kjipt oga dette!

Skrevet

Det hørtes veldig rart ut. Kan jo være en feil eller noe. Nei, ring å spør henne før du tenker for mye på det. Kan jo være en misforståelse. En vet jo aldri.

Skrevet

hey vimsy: tror ikke det er normalt å invitere små barn i brylupp...

Skrevet

Rakettstumpen: poenget var jo at alle de andre venninnene ble bedt med samboer....

Skrevet

Først syntes jeg ikke det hørtes så ille ut, men når jeg leste lenger ned så så jeg jo at alle venninnene dine ble bedt med partner! Syns ikke man skal gjøre så mye forskjell på folk. At alle får ha med partneren uten om deg. Nei det syntes jeg høres rart ut. Hun vet vel at du har samboer ikke sant??

Skrevet

Takk for svar. Poenget mitt var at alle mine venner har blitt invitert med samboere, kjærester osv som min venninne heller ikke har truffet. en av disse er min x kjæreste. Jeg ringte søstra til venninna mi som står for opplegget og sa at jeg syns dette var litt rart. Hun skulle sjekke opp saken. Selvfølgelig skal folk f¨å invitere hvem de vil, men jeg må inrømme at det blir rart å reise alene til ett bryllupp der bl.a xen min med samboer kommer.

HI

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt i ett bryllup om ikke mannen min også hadde vært invitert.

Skrevet

Sånt skjønner jeg bare ikke... Hvorfor i all verden ikke? Dere har da ikke blitt en og samme person selv om dere er gift??

Til HI - jeg synes også det er veldig rart at hun har bedt alle med samboere og kjærester bort sett fra akkurat i ditt tilfellet. Det er noe helt annet enn det jeg snakket om over her. Det er bra du har satt søsteren din på saken - jeg håper vi får vite hva hun finner ut:)

Skrevet

Sambo her ble invitert i bryllupet til en kamerat av han men verken jeg eller jentungen ble invitert. Han kan reise uten at jeg bryr meg, for meg og han kameraten er ikke så gode venner uansett. Men ville nok ha ringt å hørt om du kan ta han med deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...