Gjest Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Lillemann som alltid har vært så grei å legge, har begynt å gråte masse ved legging. Det begynte da vi kom hjem fra Australia. Usj, jeg har ikke hatt sånne unger på 10 år. Hva gjør jeg da? Lar ham gråte seg i søvn, legger meg med han eller hva?? Hjelp!!!!! Han er forresten 17 mnd. Kjenner meg jo som en grønnskolling her..
Karomamma Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Har vært gjennom tilsvarende med lille Karosnuppa. Vi brukte litt ekstra tid på kos og lesing før leggetid, men tviholdt på de faste leggerutinene og prøvde å tåle gråten (huff, ikke lett). Men.... den metoden funker som regel, har jeg hørt. Det tok ikke lang tid før det var greit igjen, hun er 22 mnd nå. Har hørt andre som kutter eller reduserer sovingen på dagen ved den alderen, men jeg er langt fra noen ekspert. Ettbarnsmor som jeg er
phantomet Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Jeg støtter Karomamma i forslaget om å lage ekstra kos rundt selve leggeritualet. Og begynn tidlig. Forbered lillegutt at han snart skal legges, gjenta det igjen ved påkledning til pysj og ved kveldsmat spisingen... Les en koselig bok og snakke kos om fine ting... Om han gråter kan du trøste, berolige og vise at dere er rett i nærheten... Å la ham gråte hyterisk vil ikke fremme den roen han trenger for å få en rolig og harmonisk søvn. Jeg ville ikke kuttet ned på daghvilen enda. Han er fremdeles for liten til ikke å få den hvilen midt på dagen. Og enda er det slik at søvn avler søvn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå