Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to spørsmål til dere med 6-mnd. gamle små:

-Hvor lang tid går det mellom måltidene på dagen for deres babyer på 6 mndr.

-Sover babyene alltid rett etter måltidet, eller er det ingen sammenheng mellom måltider og søvn lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er 5 1/2 mnd. Spiser stort sett hver 3-4 time, og sover ca en halvtime etter hvert måltid (om hun ikke sover ute, for da sover hun 3-4 timer). Så det er jo en viss sammenheng fortsatt. Hun blir grinete ca en halvtime-tre kvarter etter mat, og da er det bare å bysselalle.

Skrevet

Gutten min får mat omtrent hver 3 time. Han sover ikke nødvendigvis rett etter måltidet, Feks: Vakner han kl 6 får han melk så sovner han igjen. Da får han melk og grøt kl 9 og legger seg igjen 11. Så mat ca halv 1( alt etter hvor lenge han sover), og hvile kl 3. KL 5 middag og melk og grøt,melk rundt halv 8 og seng kvart på 8. Måltidene varierer voldsomt. Kommer an på når han våkner. I dag våknet han ikke før 8, så da var det rett på grøt og melk halv 9.Sovetidene er det eneste som er fast, men jeg styrer ikke når han våkner:)

Skrevet

her går det ca 3-4timer mellom hvert måltid. han har to lange soveperioder på dagtid (frem til 16.00) etter dette sover han ikke før natten kl 18.30-19.00

på morgenen er det først litt mm for å slukke tørsten!!!! så en porsjon grøt, for så igjen ca halvtime etter mm igjen - og så sover han!!!!

spiser så mm ca 3 timer senere og sover igjen.

Etter dette er han som sagt våken selv om han spiser....

dette er dager vi er hjemme, skjer det noe er det mindre søvn!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...