Gå til innhold

hjelp..... Gravid på ny- junior er jo bare 7 mnd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holdt på i 1,5 år for å få vår lille hjerteknuser og er helt oppslukt i hvor vidunderlig han er!!! også i dag fannt vi ut at d kommer en til.. Hadde jo ønsket oss d, men d var kanskje litt tidlig...

Dvs at junior er 16 mnd når neste kommer... D blir litt av en jobb d, men jeg har begynnt så vidt å komme meg etter sjokket nå.... Nå som vi sliter med våken netter, og er så trøtt så ble tanken på en ny graviditet litt overveldende!!

Noen andre som ble fort gravid og har to tette? Hvordan opplevde dere d?

Innstillt på en utfordring, men d blir vel litt slitsomt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme båt=0) tulla var 7 måneder da en spire valgte å feste seg i magen min. Tulla gleder seg til å bli storesøster=0). Masse lykke til kommer sikkert til å gå strålede =0)

Skrevet

Gratulerer! :)

Vi har to tette, 17 mnd mellom. Vi brukte også veldig lang tid på første. Men plutselig ble det enkelt å bli gravd.. :)

Jeg kan bare si en ting, det er en sann glede oppi alt slitet. For slitsomt er det til tider, men ingen grunn til å avstå av det. Selvfølgelig var det veldig tøft ett par mnd etter fødsel, med mye sykdom for eldstejenta, og der minstejenta ble smittet. Og bekymringen for at hun skulle bli smittet var også slitsom.

Det at den eldste ikke forstår det å måtte være forsiktig kan også være ett pes noen ganger. Det kan bli ganske mange "Nei'er" iløpet av en dag, spesielt når storesøster leker sumobryter. Men alt dette går seg til ettersom minste blir større og tåler mer.

Gleder meg veldig til de blir mer jevne i utvikling. Tenk hvor stor glede de får av hverandre gjennom lek og opplevelser. Jeg er hverfall kjempeglad for at jeg har to tette!! :)

Skrevet

Gratulerer!

Jeg har ikke erfaring med det, men lillemor er n 6 mnd og vi prøver å lage en til:)

Skrevet

Gratulerer!! :)

Jeg har termin 29. april og da er "storebror" 14,5 mnd :)

det blir nok slitsomt til å begynne med, men tenk bare på hvor mye glede barna får av hverandre, og hvor mye moro det blir etterhvert!! :)

lykke til, dette blir nok kjempe bra!

Skrevet

Gratulerer! Jeg har 22,5mnd mellom mine jenter så de er ikke sååå tette, men jeg kan iallefall fortelle at nå som babyen er 6mnd begynner barna å få mer og mer glede av hverandre! Det var veldig slitsomt i starten, særlig med lite søvn og full fart på dagen (selv med storesøster i barnehagen), men nå blir alt bare bedre og bedre :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg kjenner 2 par som har like tette barn, og 1 som har tettere. Slitsom til å begynne med, særlig mens størstemann fremdeles er for liten til å forstå så mye av det han får beskjed om, men heeeeeerlig når de blir større. Da klarer barna underholde hverandre, mye mindre jobb enn med større aldersforskjell er inntrykket mitt :)

Skrevet

Ja vi får bare brette opp armene og holde motet oppe. Har ikke helt vennt meg til tanken om at jeg er gravid enda, er jo junior som får min fulle oppmersomhet nå. Så får jeg bare håpe at jeg får meg jobb før jeg skal ut i permisjon igjen... Vikariatet jeg hadde løp ut nå under permisjonen.....

Takk for svar:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Gratulerer, og velkommen i klubben med snart to tette!:-)

Anbefaler forumet pseudotvillinger her...det er for de som har barn med 24 mnd eller mindre imellom.

Nå har jo ikke baby nr. 2 kommet enda, så jeg har jo ikke så mye erfaring, men de fleste sier at det første halve året er kjempeslitsomt, men så blir barna bestekompiser!:P Jeg er i alle fall sjeleglad for at dette svangerskapet er lettere enn det forrige.

Skrevet

gratulerer så masse med lille spiren din.

vi har fire barn og de to minste er det 14 måneder mellom.Den minste er nå 7 måneder. da jeg ble gravid tenkte jeg"hvordan i alle dager skal dette gå?

heldigvis har man 9 måneder å venne seg til tanken. og ettersom svangerskapet skred fram så gledet vi oss like mye til dette barnet som til de andre. på slutten av graviditeten følte jeg meg nokså tung og gledet meg til å føde. jeg syntes jeg hadde gått gravid så lenge liksom.

Vi voksne var begge innstilt på å ta det som det kom. se mulightene og ikke begrensningene. kun gjøre det som måtte gjøres av husarbeid og prioritere tid sammen slik at alle barna fikk venne seg til den nye babyen.

det har gått over all forventning. barnet som er 14 måneder eldre har fått være med på å vaske baby, se på ved amming. da har ofte jeg lest ei bok, sunget eller bare hadd henne med meg oppi sofaen samtidig.

vi tilbringer mye tid på gulv nivå så babyen lå i vuggen eller på ett teppe mens jeg og den eldste lekte, tegnet osv.

når jeg først skifter bleier så går det nesten like fort å skifte på to som på en. den eldste spiser selv-på sitt vis med litt mat hit og dit, samtidig som den minste får grøt.

de blir lagt ut til samme tid på formiddagen i hver sin vogn. de sover ikke like lenge da men jeg får en time hvor jeg kan sette meg med avisen og en kopp te, ett pusterom som gjør så godt.

mens den lille enda sover leker vi utenfor.

nå ammer jeg også om natten enda så de gangene det har vært "uro i leiren" kan jeg bli trøtt neste dag. det går jo over det også.

det er jo klart mere å gjøre og ta hensyn til med to små enn med en men mye avhenger av hvor man legger lista, hvordan barna er og hvordan vi voksne takler det hele. Jeg skal ikke rosemale tilværelsen men vi har det så absolutt fint. Jeg kan ikke se for meg at vi skulle vært foruten siste tilskuddet vårt.

disse to minste ser ut til å bli sterkt knyttet til hverandre. jeg tror barna kommer til å få stor glede av hverandre etter som årene går.. Og sannelig er det mye morro med å være foredre også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...