babbalubba Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at jeg har protein og blod i urinen(L+++). Hun ga ikke noe som helst mer forklaring, og i forfjamselsen glemte jeg rent å spørre. Hva kan dette bety da? Har aldri hatt noe som helst av dette tidligere, verken i første svangerskapet eller nå. Ble rent engstelig når jeg kom hjem, men regner med at det ikke er så veldig farlig i og med at hun ikke sa noe som helst om det.
_Mita_<3 Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Hm.. Blod i urinen får man ofte når man får urinveisinnfeksjon.. og har man høyt blodtrykk og mye protein i urinen kan det være tegn til svangerskapsforgiftning.. Skjønner du er bekymra.. men hadde det vært noe så hadde jm vel sagt det.. har ligget på 1+ og 2+ i protein.. men var ikke noe farlig så lenge jeg ikke hadde høyt blodtrykk.. men det kan være vei til sv.forgiftning.. du kan lese om dette på google om du søker.. Men tror Jm ville sagt noe om noe var galt.. Lykke til hvertfall:)
Xenaen Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Hm, det høres jo ut som om du har en uvi. Merkelig at ho ikke sa noe? Jeg ville ringt bare for sikkerthets skyld. Ellers - proteiner kan bety at noe av utfloden er kommet i urinprøven.
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 er du lang på vei? hvor mye protein var d? hvor mye blod?
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 om man har uvi har man utslag på nitritt og lecosytter
_Mita_<3 Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Men rart JM ikke sa noe til deg egentlig.. pleier alltid å si noe om man har protein i urinen osv.... ring for å høre for sikkerhets skyld om du blir veldig urolig.. bedre å høre for mye en for lite
babbalubba Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2007 Hmm, har en merkelig jordmor for å si det enkelt. Uansett hva jeg bekymrer meg for så avfeier hun det med å snakke om noe helt annet. Av og til lurer jeg på om hun har tatt jordmorutdannelsen sin via brevkurs eller noe. Jeg er forøvrig 36+3, så får håpe at ting roer seg de siste ukene...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Vet om gravide som har fått proteiner i urinen fordi de har hatt sex kvelden før, så det trenger ikke være noe galt!
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 hvor mye protein var d? og hva mente du me L+++? protein i urin er normalt mot slutten av sv.skapet.. både + og ++ men om d blir mer er di litt mer bekymret.. men bare protein i urin alene er ikke nok til at d er sv.skapsforgiftning.. protein kan oxo bare være forurensning.. så neste gang du skal ta urinprøve kan d være lurt å vaske seg rett før og la de første dråpene gå i doet og ikke i uringlasset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå