Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte samboer i byen i dag etter jobb for å spise. Han var ferdig tidlig så vi dro kl 15 til fridays på karl johan. Gledet oss, var sultne og de hadde jo nylig pusset opp så tenkte det var sikkert blitt fint der.

Fint og fint, fikk ikke sett mye til det!

Vi ble møtt i døra med: Ingen barnevogner inn hit. Hæ??? Nei, men vi kunne jo ta barnet ut. Nei sa jeg, det kan vi ikke. Han er ikke 4 mnd en gang, kan ikke sitte og han har akkurat sovna. Nei, vi kunne ikke ta inn vogn, det kunne være brannfarlig... Hmm. Plutselig blitt brannfarlig? Vi har vært der før med vogn. Og: Vi er aldri der når det er mye folk, som i dag. Hele nederste seksjon var ledig!!! Vogna ville ikke være i veien for noen! Samboer ble fly forbanna og tok bare vogna rett ut mens jeg sto og pratet litt med kjerringa. Hun var megasur og vrang, jeg ble helt paff. Har vært borti litt av samme greia andre steder, men når det er så og si folketomt så er det helt greit.

Så vi gikk lenger opp i gata til Hard Rock kafe. Der er det jo kun spiseplasser i 2 etg og en laaaang trapp opp. Vi spurte om vi kunne spise nede. Neida, men ikke noe problem, bartenderen kunne hjelpe oss å bære vogna opp og ned! Så det gjorde han og vi hadde et veldig hyggelig måltid. Da vi skulle ned igjen kom bartenderen med en gang og tok i vogna. DET er service det!

Så hva skal altså småbarnsfamilier gjøre med så små barn? Skal vi ikke få gå ut å spise før de kan sitte selv og ikke sover så mye? Er ikke ofte en baby er våken i vogna, heller ikke superenkelt å sitte med ham på fanget når en spiser. Fy f... jeg ble provosert.

Så om samboer og jeg går på Fridays ever again.. Vel, tviler på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det ser ut der da men her i byen er det også plasser du ikke kan ta med vogna pga brannfare. Og da hjelper det jo lite om det er få folk der. Super irriterende er det nå engang uansett, og spesielt hvis betjeninga er sur og gretten. Fint at det ordnet seg for dere da :)

Skrevet

Å ha vognen helt nederst vet utgangen som vi har hatt mange ganger er ikke mye brannfarlig, men kan tenkte meg at servitørene synes det er for trangt og kjedelig med småbarnsfamilier. Det er faktisk den første gangen her i oslo vi har blitt nektet å ta med vogn inn. Alle andre restauranter prøver å gjøre det de kan så fremt ikke det er veldig trangt og folksomt. Er derfor vi prøver å unngå "middagstider", fra 17 og utover.

Skrevet

I all verden!! Fikk dere ikke lov til å ta vognen inn til det første bordet ved inngangen heller? Vognen kunne jo også lett ha stått i gangen der, og du ville likevel ha hørt og sett småen. Jeg hadde kombivogn når jeg var på Fridays på Karl J. i fjor med babyen min. Da satte jeg vogna i gangen der, og tok med baggen inn og satte den på to stoler. Gikk fint det.

Men nå har de tydeligvis for mange kunder, og derfor kan velge å være noen snurper. Takk skal de ha for den, skal legge dette på minnet.

Skrevet

På en måte kan jeg skjønne det.... var på Fridays på lørdag på aker brygge, og det stod sikkert 10-15 barnevogner på utsiden! Vi hadde barnevakt så vi var uten barna, men det så ut som om de barna som var der koste seg på fanget til mamman og pappan sin.... dessuten fikk barna masse oppmerksomhet av personalet - fikk ballonger etc.

Du skjønner sikkert selv at det blir kaotisk med masse vogner på en restaurant.....

Skrevet

er med på boikotten:)

Skrevet

Da vi så og si var de eneste som var i restauranten så var det ikke forståelig nei. Les hele innlegget mitt du anonym. :)

Skrevet

Jeg hadde heller aldri satt min for i en restaurant/kafe,som nektet meg å ta inn barnevogna.Greit hvis der sto mange barnevogner fra før og det kun var plass til å gå,men ellers hadde jeg aldri godtatt og jeg hadde også gitt klar beskjed om dette før jeg forlot plassen.

Skrevet

kjære vene! det finnes brannforeskrifter som restauranter og cafeer er nødt til å følge, og de sier at fx barnevogn ikke er lov til å ha i lokalet. dette er for å ikke hindre utgang ved en evt brann. det sier seg selv at ved en brann blir det kaos og da kan man ikke engang ha en barnevogn inne. selv med lite folk.

jeg var på aker brygge forrige uke(ikke fridays) og stusset ikke det minste over at jeg måtte sette vognen innenfor døren, selvom det bare var to andre bord opptatt i hele restauranten. jeg tok av bagdelen og gikk fornøyd og satte meg, vel vitende om at de tar brannforeskriftene på alvor!

Skrevet

Der hvor vi kunne sette vogna var den ikke i veien for et eneste menneske og sperret ingen utganger, hadde den gjort det hadde jo jeg også skjønt det!

Skrevet

Og hvor gøy er det å sette ei barnevogn på gata på karl johan? De har ikke akkurat barnevogn parkering der ute. Og sette fra meg lillegutt på gata, hvem ville gjort det?

Skrevet

regler er regler såvidt meg bekjent. nå er jeg ingen ekspert på dette,bare så det er sagt. men du kunne vel bare tatt av bagdelen og tatt med den inn? jeg ville heller aldri satt fra meg snupp på gaten.

Skrevet

Syns det er litt merkelig at brann foreskriftenen forandrer seg fra uke til uke... Har selv vært på Fridays både på KJ og Brygga flere ganger, med barnevogn. Så stusser jeg litt på at det ikke er lov kun når det er kvinnelig hovmester.....

Skrevet

Vil først bare si en ting. Jeg har jobbet på ulike restauranter selv, og der var reglene klare: Ingen barnevogner inne. Hvem som hadde bestemt reglene? Jo, det var de som hadde ansvar for sikkerheten. Altså ingen småbarnshatere, men personer som tenker sikkerhet først. Og når reglene er satt, er det opp til de som jobber der å finne ut hvordan man kan følge reglene, men likevel gi god service.

Mange steder har forbud mot barnevogner, men velger likevel å slippe inn 2-3. Slik var det der jeg jobbet. På formiddagen tillot vi kanskje to barnevogner i nærheten av utgngen, fordi vi gjerne ville yte service, og vi visste at det ikke ville bli problemer i forhold til sikkerhet. Men hva skjedde så når nummer 3 og 4 med barnevogn kom for å spise? "Dere kan jo ikke godta noen, og avvise andre" var den klare beskjeden fra kundene. Gang på gang forsøkte vi å forklare at det var av sikkerhetshensyn, fordi rømningsveier kunne bli blokkert. Men da fikk jeg bare høre at jeg forskjellsbehandlet folk. Jeg lurer på hva folk ville sagt om jeg godtok noen ekstra barnevogner, og at det så f.eks. begynte å brenne. DA ville det blitt ramaskrik da!

Skrevet

Er ikke alle som har kombivogner lillesnupp, kanskje HI ikke har det?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Løsningen er jo å sette opp et skilt!

Da står det klart hvor mange barnevogner som er lov inni lokalet, og hvorfor reglene er sånn, f.eks.:

"Grunnet branntekniske årsaker er det ikke tillatt med barnevogn inni lokalene" eller "Grunnet branntekniske årsaker er det kun tillatt med 2 barnevogner inni lokalene"

Skrevet

hva med de som sitter i rullestol da? kan ikke de spise der da, for de sitter i en "vogn" så de er brannfarlige??

folk tar vell ikke med seg vognen ut hvis det brenner, de tar vell bare med seg babyen?? Jeg hadde i hvert fall ikke tenkt på den. så da hadde den ikke sperret rømningsveien ut

Skrevet

Tror ikke problemet er at folk ville tatt med vogna ut, men at vognene sperrer veien ut ved brann eller andre nødssituasjoner. Da trenger man jo litt bredere framkomst enn når folk bare skal inn og ut vanlig (holder ikke at man kan presse seg forbi dersom alle skal ut samtidig og så fort som mulig)

Skrevet

Det kan de jo gjøre (antar du ikke mener at jeg skal lage en barnevognparkering? ;-) ) Men poenget her var jo blant annet at folk VILLE ha med vogna inn, og da hjelper jo ikke en barnevognparkering.

Skrevet

Er jo forskjell på å sitte i rullestol og ha med barnevogn.

Skrevet

personen i barnevognen kan ikke gå, personen i rullestol kan antagligvis ikke gå.

og jeg mente parkering inne til barnevognen

Skrevet

Men personen i barnevognen kommer med noen andre, og er bitteliten slik at den kan holdes. Den er jo ikke avhengig av vogna slik en person i rullestol er avhengig av rullestolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...