Meg og bøllegutta!! Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Selvom storebror bare er 2 år så husker jeg ikke hvordan vi gjorde det sist....... Har nå fått en gutt til som er 6 uker. Noen kvelder sovner han kl 21 når jeg ammer han i senga vår. Da hender det han våkner opp etter 30 min, får mer mat og sover flere timer etter det. Noen ganger tar han natta helt kl 21og våkner ikke før etter 24. De siste kveldene har han ikke sovna kl 21 ved amming i senga. Går jeg fra han våken begynner hanå klage etter en stund. Tar vi han med opp er han som regel rolig og fin frem til han sovner i vippestolen eller noe ved 22 tida............ Hvor tidlig burde vi begynne å pese med skikkelige legge rutiner? Altså vi har rutiner i den forstand at han bades, stelles og ammes inne på et mørkt rom, men det funker jo ikke alltid etter planen ; ) Savner å ha barnefri på kvelden for storebror legger seg jo kl 20..... VIl gjerne høre hvordan deres barn på samme alder var/er med legging og hvordan dere innarbeidet gode leggerutiner : )
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg vil og høre om rutiner hos babyer. Har nemlig en på fem uker og vi hadde ikke tenkt innføre noen rutiner riktig ennå. Men det er kanskje feil?
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 De første to månedene lot jeg tulla styre slik hun ville. Hun fikk mat bare hun sa ett kny og ble raskt trygg og sovnet ved 23 24 tiden.Har aldri vugget henne eller samsovet. Sov hele natten fra hun var 2 måneder. Hun er nå 10 måneder legger seg nå ved 1930 tiden. Så tiden går nedover jo eldre hun blir. Sover nå til 9 tiden.
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 I begynnelsen synest jeg det var helt umulig å få til til rutiner. Noah kunne ta natta alt fra 1- 05 om natta, og da sov han max 2-3 t i strekk....slik var det helt til han ble 3 mnd. Da fikk vi til litt rutiner og gutten sovnet rundt 10 og sov vel til 2-3 og så 3 timer i strekk til vi stod opp kl 09. Når han ble 4 mnd tok vi i bruk teknikker som jeg hentet fra "gode sovnvaner for barn" fra helsesøsteren. Da følte jeg at han var moden for det. Han gikk ned til bare 1 måltid om natta og kom ikke opp av sengen etter at han var lagt om kvelden, Nå er han 6 mnd og sover fra 07.45 og kanskje helt til 8 neste dag..Så det har hele tiden gått nedover med leggetiden, men de første mnd styrte han det selv. SÅ lykke til..Voksentiden kommer snart skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå