ninsoer Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 ha vært på 3 vekstekstrimering i dag.. å føler meg veldig usikker.. de ha jo målt så forskjelligt.. første gang jeg var målte de feil bein da de skulle måle femur.. de fikk da 56 da d normalt skulle være 72.. så jeg måtte på et nytt sykehus og få målt (var bare på en fødestue).. der fikk de 70.. men så målte de babyen og den var da 21% undervektig.. på fødestuen samme dag var den 33 %.. så d var jo mye bedre.. men så i dag når jeg var målte de den til å være 9 % undervektig.. men hode målet var bare steget med 2. vekser ikke hode så mye på slutten.. d lå under den nederste streken på skjemaet.. vet ikke hva jeg skal tro på av de målene.. om de stemmer.. eller om de ha målt så feil på hodet..
rampen_ Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 hmm.. ja, jeg stoler ikke noe på disse målingene jeg... Jeg VET at babyen min er stor, større enn 22% av gjennomsnittet ja... og nå SKAL jeg inn til ny vurdering snart - seriøst.. blir gal av dette
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 huff ja.. er gla at den er litt midre min da.. men er jo rart at d skal variere slikt fra gang til gang.. er jo bare 14 dager siden forje måling.. men mage målene ligger jo der de skal. men er jo sånn at d er mange unger som ikke passer inn i de tabellene som de bruker får å regne ut hvor stor babyen er.. kan jo godt henne min blir nesten 4 kg..kommer jo ann på hvor nøyaktig de måler som de tar.. et par millimeter feil utgjør jo mye.. har du fått dato for mye måling?
rampen_ Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 jada, 19 april først.. NEKTER å vente så lenge.. altfor seint.. har termin den 21.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Blir ikke klok på de estimeringene jeg heller, legene sier så mye forskjellig.Var på UL for to uker siden, da sa den legen at barnet var 14% over gj.snittet, ca 1700 gram. Legen i dag sa at barnet var normalt, og ca 1700 gram.. Så det jeg nå lurer på er hvilken lege jeg kan stole på har rett, for barnet kan jo ikke ha unngått og lagt på seg de to siste ukene.. Var også til vekstestimering før fødselen til forrige-mann,og da sa de ca 4kg,men han veide 640 gram mer, så det er nok endel usikkert hvor nøyaktig målingen blir..
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2007 rampe_ har du ikke snakket me JM om at du ønsker estimering tidligere?
CaMaChMa Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Estimering tar jeg med ei klype salt. Venter nå ei jente som er 20% over gjennomsnittet. Helt ok for meg. Når jeg ventet gutten min for 7 år siden, feilestimerte de han. De fant ut at han var 20% over, men når han ble født, viste det seg at han var 42% over. Ut kom en gutt på 56 cm, 5250gr og 40 cm i hodeomkr. Født på vanlig måte, men endte i kraftig blødning til meg. Sf-mål er heller ikke en veileder av str på barnet. Jeg hadde størst mål med jenta som var minst (4330gr) og minst mål med gutten (5250gr) Lykke til........
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2007 jeg vet.. SF målene mine har heletiden ligget litt over normal.. så.. er spent på når jeg skal på neste. for da er d samme som målte gangen før idag .. altså 21% undervektig.. de måler jo forskjelligt og på forskjellige måter.. så.. den blir no så stor som den blir.. får i hvertfall ikke noe 5 kg baby..
rampen_ Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 ninsoer: japp.. skal til henne på onsdag, blir nok sendt til ny UL og estimering gitt. nekter å godta noe annet...
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2007 får håpe du får en grei lege da.. som skjønner deg... å som tar deg på alvor.. håper at jeg ikke blir gående så lenge på overtid.. trodde at de satt oss i gang tidligere hær enn d jeg fikk vite i dag..
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 Er så i tvil om hva jeg skal gjøre selv jeg. Planen var vekstestimering på babyen. Førstemann var 55 cm lang, 4300 g( ikke så stort det da) men hele 39 cm rundt hodet. Det var visst helt på grensen og han måtte til slutt hjelpes ut med vakum. Så derfor skulle ting liksom sjekkes denne gangen. men så synes jeg det virker som om de fleste her inne har så å si bare negative erfaringer med vekstestimeringer...og føler at jeg bare risikerer masse bekymringer på denne måten. Hva foregår forresten på disse estimeringene?
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2007 de tar mål av hodet og magen.. av og til lårbeinet. målene fra hodet og magen sier hvor stor barnet blir.. jeg har bare fått i % hvor stort d blir men d er jo bare å trekke fra de %ène fra gjennomsnittsvekten på babyen eller legge til.. de er veldig unøyaktig målingene så man kan aldri vite hva som er riktig før man har babyen i hendene.. å får målt den på utsiden..
rampen_ Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 jepp.. er ganske usikkert egentlg...-så jeg VET at min er større, jeg bare vet det.. så ninsoer: jeg håper virkelig jeg treffer på en lege som er forståelsesfull.. får satse på en kvinnelig en..:-)
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Takk for svar på det! Er det noen som vet hvordan de så avgjør om babyen er for stor for dem det gjelder å føde? Innebærer det f.eks en GU?
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 26. mars 2007 enten så måler de på UL eller så tar de rtg.. får å finne ut om babyen er forstor til å fødes..
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. mars 2007 av bekkenet da assa.. hehe glemte å skrive d..
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. mars 2007 rampen_ om du får samme lege som sist eller en mann, og de ikke er forståelsesfulle så be de om å få snakke med en kvinnelig gynekolog.. de vet hvordan d er og hva du går i gjennom.. i hvertfall om de ha født barn selv..
rampen_ Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 ja, jeg satser på at det kommer en kvinnelig en...:s og ikke den drittlegen som sist:-D hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå