TusseMor07&09&14 Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Det lurer jeg på og...Har akkurat kommet fra jordmor, som jeg spurte om dette, og hun kunne ikke helt se sammenhengen... hmmmm... men hvis det virker er det jo kanskje verdt et forsøk?
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Noen sier at man ikke skal ta begge deler samtidig, for de motarbeider hverandre.... Jordmor sa til meg at jeg absolutt burde spise omega-3 pga hjerneutviklingen til bebisen......
Mirakelungen Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Hei 2.5barn:) Sa jordmoren noe om disse berømte kapslene da???? Har prøvd å finne fram noe om kapslene men, ble desverre ikke noe glupere, det står jo så forskjellig. Enkelte plasser står det at man ikke skal bruke dem uten under oppsyn av helsepersonell mens andre anbefaler kapslene. De skal visst styrke livmoren osv...
Mirakelungen Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Har også hørt at bringebærblad skal være godt for de som er i fare for å føde før tiden. Og noen sier at den setter i gang fødselen. Glup blir jeg ikke...
mai-bebbis ble apriljente Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Og hva er vel viktigere enn det
TusseMor07&09&14 Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Jordmoren sa at jeg kunne begynne på bringebærkapsler for å styrke livmoren til fødselen. Og at omega3 også virket styrkende, og at det var bra for hjernen til babyen og meg selv... Så jeg skulle fortsette med omega3, og begynne på bringebærbladkapsler.
Nr-2-i-magen Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Her er en tråd hva Jordmor Siri mente om saken http://www.barnimagen.com/forum/thread/8739383
Jente1980 Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Hei! Ikke så lett dette når det er så mye forskjellig som blir sagt hele veien... Jeg har spist omega-3 hver dag hele svangerskapet, men sluttet nå ca.14 dager før termin etter jeg leste den linken om omega-3/bringebærblad. Så starter jeg heller på han igjen med omega-3 så snart jeg har født! Spiser bringebærblad kpsl og drikker bringebærblad te, og har gjort det siden uke 35 ca. (men halv dose) Har akkurat starta me full dose altså 2 ganger 2 kpsl daglig, og har nå 11 dager igjen til termin. Bringebærblad kapsler/te er brukt av maaange gravide i flere år bak i tid. Hadde dette vært farlig så hadde vi hørt om det! Jeg har hatt kynnere siden igår kveld, og har ikke hatt kynnere tidligere i svangerskapet, så jeg tar dette som et godt tegn!!! Det virker som livmoren min jobber godt! Satser på å komme "styrket" ut av det ved endt svangerskap:) Her er en link om bringebærblader hvis det er noen som vil lese det som er å lese om det: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm
_Mita_<3 Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 bringbærkapsler de modner livmora å hjelper utredningsfasen. så trekker den sammen etterpå.. å omega3 hjelper jo for hele kroppen osv.. er jo bra og sunt..(el har jeg tatt helt feil...) følger ikke med på sonne ting.. trodde de har to vidt forskjellige virkninger.. men hørt at de ikke skal tas sammen.. har ikke snøring.. hehe. går på omega3 for lle sier det er bra.. og tenkte å prøve meg på bringebærkapsler for å se om jeg modner litt.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå