katia76 Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hvordan har det blitt for dere, når stebarna blir eldre, med samvær osv. Jeg er stemor annenhver helg. Stebarnet har ingen venner her, bare en på samme alder i samme slekt som far. Han har noenganger ikke villet komme, andre ganger klagt på at han ikke kjenner noen her. Nå er han 6 år.. kan det være at etterhvert som han går på skole at han kommer sjeldnere? Ofte når faren henter han hjemme hos ex vil han ikke være med, men pleier gå greitt når han henter han i b-hage. Er visst pga, at da har han komt hjem, og vil ikke bli med faren, skifte hus stress etc...
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er ikke ste-mor, men helgemamma for noen av barna mine. Her ville det vært unaturlig for både barna mine og meg å hoppe over samværshelger. Og det spiller ingen rolle om barnet har venner her eller ikke, for den tiden de er her er jo for at barna skal få tid sammen med meg. Yngste barnet jeg er helgemamma for er 6 år. Og han ville aldri ha unnvært noen av helgene her. Hverken jeg eller faren ville heller ikke ha latt et barn på bare 6 år være den som skal bestemme. De er altfor ung til å skulle bære et slikt ansvar synes jeg. Etter hvert som barna blir eldre kan det være at aktiviteter vil gjøre slik at noen helger kanskje vil bli litt amputert eller at en må bytte helg innimellom. Men det ser ikke jeg som noe problem. En bør være litt fleksibel for barnas skyld. Ellers så er det som regel bare 17. mai som pleier forandre på samvær etter de har begynt på skolen, da de ofte vil være med på aktiviteter på skolen de går på den dagen. Det er helt normalt at barna kan sette seg litt på bakbena og ikke vil følge med den av foreldrene som henter. Det skjer som regel bare når denne hentes hjemme. -Som du allerede har registrert. Det er nok fordi de da blir "tvunget" til å velge mellom foreldrene, og det medfører frustrasjon for barnet. Dette skjer ikke når de blir hentet på "nøytral" grunn. Så det kan jo kanskje være lurt om din mann henter gutten sin i barnehagen hver gang hvis det medfører store problemer når han blir hentet hjemme. Da unngår dere disse problemene. Mitt syn er at et barn på bare 6 år bør ha like ofte samvær en stund ennå. Det er som regel når de er eldre at de begynner med aktiviteter som kan kræsje med samværshelger. Når jeg leste innlegget ditt trodde jeg det ville stå at det var en tenåring det var snakk om. Ikke en på bare 6 år... Når det er sagt så har jeg like ofte samvær med guttene mine på 14 og 16 som jeg har med gutten på 6 år :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå