Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde faktisk ikke de tok særlig feil av kjønn i 2007, men det skjer tydeligvis.Ei venninne av svigermor ventet på å få ett guttebarnebarn, men så kom ei jente istedet! Litt av ett sjokk egentlig, da foreldrene hadde vært på hele 3 UL, og alle bekreftet gutt. Blir faktisk veldig skeptisk selv, tør jo ikke stole på det. Men har selv en magefølelse og i tillegg syntes jeg å kunne "se" kjønnet ut i fra UL-bildet, selv om jeg vet det kan være totalt feil. Har gjort noen innkjøp, så den delen er veldig kjedlig om det slår feil da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fått det "konstantert" på 2 ul. En vanlig og en 4d ul. Magefølelsen har og sagt at vi får jente! Den første legen var brennsikker, og jeg syntes også jeg så kjønnet tydelig. Tror de gjerne bommer mest den veien du forteller om, fordi kjønnet til jentene ofte kan være "oppsvulmet" og dermed se ut som gutter... Men prøver kanskje bare å overbevise meg selv :) For vi trenger EN DEL nytt tøy for å si det sånn om det viser seg å være gutt :)

Skrevet

Jeg nekter å få en gutt nå, da blir jo alt helt feil da...

Skrevet

Det er en av grunnene til at vi ikke ville vite kjønn.. Fordi de kan ta feil.. Dumt å stå der med rosa barnevogn (noe jeg uansett aldri hadde kjøpt) og masse rosa klær og jenteting hvis man får en gutt...

Det har ikke akkurat vært lett å finne kjønnsnøytrale klær for å si det pent. Men er nå i mål nå tror jeg, og barnevogna er kjøpt i en nøytral farge. Lettere å kunne bruke det om igjen også til nr 2 isteden for å ende opp med en rosa vogn og nr 2 er gutt.. Blir jævlig fort dyrt...

Skrevet

Jeg synes ikke det verste er tingene, har ikke tatt helt av og kjøpt rosa alt mulig (ennå ihvertfall...) men det verste er at jeg føler jo at jeg kjenner henne litt nå, hun har et navn og jeg har jo et ganske godt inntrykk av hvem denne lille skapningen som bor inne i meg er...

Skrevet

Ja, jeg skjønner det.. Vi har to navn klare og alt er liksom greit.. Men det er et valg man gjør som er opp til hver enkelt egentlig ;)

Venninna mi hadde ALT rosa da jenta hennes ble født.. Hehe.. Hadde vært utrolig kjipt om det hadde kommet en gutt.. Hehehe.

Men man får jo et forhold til barnet uansett, men kanskje enda mer når navn er bestemt og man vet hva slags kjønn det blir.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor ofte det blir et annet kjønn enn antatt, men når en jordmor sier hun er 99,9% sikker kan det vel ikke være feil? Det er i allefall mitt tilfelle. Jeg vet ikke hva som ble sagt i din svigermors venninnes tilfelle, men selv kan du kan jo spørre hvor sikker legen/ jordmoren er om du skal på flere ultralyder.

Skrevet

Til oss sier de at de er over 90 prosent sikre på jente - så vi tror det er jente, men anser det ikke som sikkert. Kjøper nøytrale klær - men det hadde vi nok gjort uansett, for synes mye av jenteklærne er så dillete. Men blir nok unasett en overraskelse dersom det skulle komme en gutt, har begynt å kalle babyen for "hun" ...

Skrevet

Det var visstnok 3 ulike jordm som sa det samme kjønnet. Vi har vært til 2 forskj jordm og fått bekr kjønn, men det vil ikke si at det stemmer..

Skrevet

Vi ville heller ikke vite kjønnet. Ikke pga usikkerheten på ul, men vi synes det er så kjekt å glede seg :) Nå er det 12 dager igjen, og vi er begge utrolig spente på fødselen!! Synes også rosa er dill, og kommer neppe til å kjøpe mer enn et par plagg i rosa hvis det er jente, og da skal det være noe helt ordinært flott noe :) Men smak og behag..

Forresten så har begge følt fra første test at det er ei jente...men alle andre tror det er gutt. Vi får se :)

Skrevet

Vogna er nøytral, men er som en annen her sier en får et fohold til de, at hadde d blitt gutt nå, hadde det blitt litt av en omstilling tror jeg! Har arvet en del tøy og sånt, som er rosa. Også har hun fått små skjørt og sånt, og d passer særs dårlig til gutt! Samme hva slags farge de er i...

Men men, er ikke så altfor lenge igjen føre vi får bekreftelsen!

Skrevet

vi ville heller ikke vite hva d var pga at så mange vi kjenner ha fått fortalt hva d ble og så ble d ikke d..

så er d jo mer spennende å ikke vite va d er.. men er jo første ungen til oss da.. mulig d ikke er så nøye å vente i spenning me nr 2..

Skrevet

mente kjoler...

Skrevet

Mannen min og eks-dama fikk vite 99 prosent sikkert at det var ei jente. Så de kjøpte alt rosa, og når gutten kom, dro han hjem i rosa klær. Så man skal ikke stole blindt på ul. Selv vil jeg ikke vite får kjønn. Man får tidsnok kjøpe klær i riktig farge. Kjøper ennå rosa klær til jenta mi på 9 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...