Gjest Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 sengetøy og vognsett??? Jeg har nok laken til senga, men tror ikke jeg har nok til vogna. Har bare 2 laken til vogna... Men er usikker på hvor mange sengesett en bør ha til disse småtassene??? Klær har jeg sikkert nok av.. Mest hvitt og beige og noe mønstrete siden vi ikke vet kjønnet.. Om 1 måneds tid eller noe må jeg begynne og vaske så smått, jordmor er litt redd for at jeg kommer til å føde for tidlig pga masse kynnere.
veldigspent:) Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 tenkte det holdt med to sett jeg... så får jeg heller kjøpe mer hvis jeg føler behovet senere når ungen er ute...
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 2-3 sett holder i massevis her hvertfall. Har aldri opplevd å få griset til sengetøyet med f.eks tisselekkasje. Hvis du senere erfarer at babyen ofte har ete ller annet uhell i sengetøyet (gulping f.eks) så kan du jo heller kjøpe mer da:-))
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Hm... Okei.. Kanskje litt lettere å kjøpe når bebisen er ute av magen... I forhold til farger osv.. Må nok kjøpe minst ett sett til til vogna og 1-2 sett til med sengetøy til senga. Sitter og skriver ned litt om hva vi mangler nå, og da er det kjekt å få litt innputt.
mamma >to gull Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har kjøpt 2 sengesett til senga og 2 til vogna. Til vogna har jeg 2 laken, til senga tror jeg jeg har 3... Gidder ikke kjøpe mer sengetøy foreløpig i hvert fall før jeg vet hvor mye jeg trenger..
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Da har vi nesten kjøpt likt.. Jeg har bare ett sengesett til hvert, men jeg har 4 eller 5 laken til senga og 2 til vogna. Det er jo juni når ungen kommer, og litt usikkert hvor mye dyne man bør bruke..
Mia_I Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Har også to sett til hver så langt... Bør kanskje ha flere laken. Og har enda ikke landa på hvilken madrass evt skinn jeg bør ha til vogna..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Jeg kommer til å bruke samme dyne i vogn og vugge. Har tre sengesett, men ingen laken ennå (skal arve noen). I vognen skal jeg bruke saueskinn, så da trenger man vel ikke laken?
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Jeg tror jeg ville hatt på laken som beskyttelse.. Jeg kommer ikke til å kjøpe skinn til å ha i vogna, men nå har jo ikke jeg termin før i juni.. Hadde jeg bodd i Nord ville jeg nok kjøpt det.. Men her er det stort sett aldri snø lenger enn til max 1.mai.. Gått igjennom kurven(e) til baby nå, og har nok det meste som trengs. Mangler stort sett bare gulpekluter, sengetøy, pysjamaser.. Ting til meg selv, flasker osv.. Forrutenom det mangler jeg kun badebalja, bilstol og stellekommode.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 jeg har 2 laken til vogna. Bruker det som beskyttelse, skal ha lammeskinn også oppå. Det puster jo, så kan jo bruke det sommer som vinter. Ellers har jeg 3 laken til senga. Og 2 stk pute/dynetrekk til vogn og seng. Kan hende det holder, eller at vi får litt i gaver. Hvis ikke er det jo "bare" å ut å kjøpe etterhvert som tiden går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå