Gå til innhold

6 dager over termin - hvor lang tur er det lurt å gå..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gå tur, for ha rier i natt! Hvor lang tur går man , da.....noen sjanse for å overdrive...eller underdrive?

Noen som har født her, og som gikk tur med rier/fødsel som resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk i Oslo på shopping hele dagen før førstemann ble født. Det gikk i gravid-tempo, men jeg gikk MYE mer enn jeg pleide. Våknet på natten/ tidlig på morgenen med rier og to timer senere lå jeg på sykehuset med verdens nydeligste prins. Tror ikke det er noen sjanse for å overdrive så lenge du lytter til kroppen din.

Skrevet

hmmm.... Jeg gikk tur, og det var for meg, IKKE lurt. Jeg var over 8 dager på en lørdag, og gikk en tur på 3-4 km. Søndag startet masriene, jeg dro på føden og ble sendt hjem. Onsdag fødte jeg. Men grunnen til at det var lite lurt for meg å gjøre dette, var at jeg ble full av vann. Jeg var stor og tung og lei, det var derfor jeg tok denne turen, og endte opp med å bli enda mer lei, og i tillegg få vondt. Jeg kunne ikke knytte neven. Ikke bøye foten skikkelig. Fikk ikke på meg noen sko. Klarte knapt å gå. Helt forferdelig ble det, for meg i allefall. Men mulig at andre har bedre erfaring enn meg da. Lykke til da...

Skrevet

Hm interessante svar. Er selv full av vann, hoven, særlig i høyre ben, får knapt på meg for store sko etc. Vil ha rier, men vil ikke ende opp med maserier og mye vondt, nei...hm, kan kanskje prøve å gå litt, da....

:)

Skrevet

Jeg gikk og gikk. Lange turer og masse i trapper, og da mener jeg masse. Hver kveld gikk jeg 50 ganger opp og ned til 3.etg. uten resultat. Husker ikke når jeg begynte, men trolig en ukes tid etter termin. Ble satt i gang på sykehuset 14 dager etter termin.

Skrevet

Hei på du!

Jeg er 4 dager over. I går gikk jeg kjempe laaaaang tur. Gikk hjemmefra litt over og var hjemm eigjen kl 5. Da spillte jeg også bowling i mellom tiden!

Skrevet

Så lang som mulig!! Sist SV gikk jeg 5 km, termindagen, men gikk 16 dager over. Nå kan jeg ikke gå tur i det hele tatt pga bekkenløsning, men visst du klarer å gå, så gjør det.

Skrevet

Jeg råder deg til å slappe av,og ikke bli utkjørt før den store "styrkeprøven" (fødselen)

Enig som noen skriver her at det kan ende opp med maserier og ingen fødsel,bare å bli utslitt liksom..

Skrevet

Gå så langt du orker:)

Skrevet

Tror jeg ville satset på flere små turer enn en lang pr dag.. Da kan du hvile litt innimellom og slippe alle vondtene du unektelig får av å overanstrenge deg. Skal jo være litt krefter igjen til fødselen også :-)

Skrevet

Sant nok, jeg får vel prøve meg frem. Ønsket meg bare et tryllesvar, en oppskrift som sa:"Gå 5 km i oppoverbakke og bebien kommer i morgen.." Eller noe sånt....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...