Gå til innhold

er det "lov" å amme offentlig i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt urolig for dette, siden jeg har en jente som er veldig glad i puppen;) skal på ferie i middelhavet i sommer, da er hun 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor skulle det ikke vært det?? Er da lov over alt det er det ikke??

Skrevet

har aldri sett noen spanjoler amme f eks. på sykehusene får de jo piller som stopper melkeproduksjonen, så gikk på en måte ut i fra at de syntes amming var ekkelt.

Skrevet

middelhavet, spania, italia, kreta 6g kroatia, mulig det er flere land har ikke helt oversikt over reiseruten ennå(cruise)

Skrevet

oi......... det har ikke jeg tenkt på.

Vi drar til Kypros i mai... da er minsten 3 1 /2 mnd...... Håper da virkelig jeg kan amme offentlig...........

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Her i SørSpania er det veldig normalt å amme også offentlig og hun der som skrev over her noe om utdeling av piller på sykehuset for å stoppe melkeproduksjonen er tull. Svært mange pumper melk og gir på flaske, men på alle cafeer og kjøpesentre osv er det helt vanlig og se damer amme. Jeg ser riktig nok ikke så masse pupp, for de dekker seg mer til med tepper etc.. enn jeg har sett de gjøre i Norge. Men amming er veldig oppfordret og du får masse respekt som "super-god mor" dersom du ammer.

Det er ikke noe å være bekjymret for. Men pump deg og gi på flaske hvis du føler det er bedre for deg :)

Skrevet

det var jeg som skrev innlegget om piller som stoppet melkeproduksjonen. en venninne av en i barselgruppen fikk premature tvillinger i uke 25(i spania) og fikk tilbud om å stoppe melkeprodusjonen kort tid etter fødsel. det var derfor jeg fikk inntrykk av at det å "vise" pupp var skikkelig fy, fy... har sikkert misforstått, men takk for svar alle sammen:)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg forstår.

Man får vel sikkert et sånnt tilbud hvis man ikke kan amme av forskjellige grunner. Men de var veldig til å oppmuntre til amming og gav hjelp etc dersom det trengtes. De fleste fullammer til 6 måneder:)

Kos deg på ferien din!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...