Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hvordan lager man velling og når gir dere barnet det? På kvelden?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 hehe, fælt så desperat du er a;) aner ikke, men må innrømme at jeg lurer litt på det samme?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 hva slags velling er det du vil vite om,der finnes jo mange slags vellinger da.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 når kan man begynne med det, hvor mange mnd?
nickoline og supermann Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Velling er vel ikke et fullverdig måltid. ... mer et mellommåltid. så til kvelds . Gi grøt. Kan lages av havregryn. bare ha litt mer melk i så den blir tynnere, eller kjøp fra nestle og følg veiledningen Mindre jern i havregryn da!
Babyfacepsycho Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Eller så reiser du til sverige og kjøper det der. Og jo velling kan gis til kvelden isteden for grøt. Hvertfall den man kjøper i sverige. =)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 hvor mang mnd må barnet være. kan man begynne før man introduserer grøt?
Sivalur Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Du bør vel ikke begynne før barnet er 4 mnd nei. Og jeg ville ikke kjøpt velling i Sverige og gitt til en på 4 mnd, da den inneholder gluten. Hvis du bare vil gi en på 4 mnd litt ekstra og sove på så kan du jo bare kjøpe maisgrøten fra Nestle og ha noen teskjer i en flaske med melk. Men i hovedsak så er det jo bare en tynnere grøt, som kan drikkes fra flaske.
2 søte Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 velling er vanlig grøt fks maisgrøtfra nestle kjøpt på butikken., bare at i stede for å bruke melk eller vann til en grøt konsistens har du enda mer i for at det skal bli tyntflytende.. (rennende) det er det jeg fikk beskjed om å starte med når jeg skulle begynne å introduser grøt. du kan begynne når de er 4mnd, er vel anbefaldt tidligst
2 søte Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 hehehe leste litt bedre no ja like lurt å gi det på enten ettermiddag/kveld , jkanskje ungn sover bedre eller formiddag om hun kanksje reagerr på det så slipper du skrikingen på natt.. fuket fint for meg å gi det på kveld....
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 velling skal ikke lages ved å tynne ut vanlig grøt - næringsforholdet blir feil. På litt større butikker feks centra eller ultra har de vellingspakker du kan kjøpe.
så var vi 4 Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 jo det kan du, det sa hs til meg fre to forskjellige helsestasjoner. Er ikke et fullverdig måltid, men blandes med mm/mme og da er det nok.
Havfrue03.08.06 Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Det finnes mais velling fra HiPP, selges på Domus og Obs. Kan brukes fra 4 mnd og smaker godt:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 hvis du blander med mm el mme kan du vel det ja, men ikke hvis grøten skal blandes med vann. Helsesøster sier sikkert det ja, men ikke ernæringsfysiologer (min søster er ern.fys), eller feks på hipp pakken står det samme. Hos hs får du stort sett det svaret du legger opp til selv - ledende spørsmål:)
2 søte Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 men når du gir velling til en 4-6mnd gammel baby er det jo for å starte introdukjonen av grøt måltidet, ikke ment som et fullverdig måltid!! og de grøtene som det skal blandes vann i er det melkepulver i så det blir det samme som de som skal blandes med mme...! og det står på pakken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå