Gå til innhold

Barnet mitt sier ikke R

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og han er 5 år...Bekymret for at han aldri lærer seg det!Noen med erfaring på dette området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er førskolelærer med videreutdanning i spesialpedagogikk. Og både under utdanning og i jobbsammenheng har jeg lært det at man ikke skal bekymre seg om R-lyden ikke er på plass før de er 6 år. Det går stort sett på modning. Plutselig kan R-lyden være på plass en dag!

Er du usikker kan du ta kontakt med helsestasjon eller logoped og få en uttalelse fra dem. Det er bedre å spørre en gang for mye når det er noe en lurer på.

Lykke til.

Klems.

• 2 uker senere...
Skrevet

jenta mi er 5 og starter på skolen til høsten,avd lder i barnehagen mener dette ikke er noe og bry segom,det samme sa helsesøster på førskolekontrolen,hun sa at skolen tar dette i 2klasse vist det er noe og bry seg om

Skrevet

Jeg bare husker at da jenta mi gikk i barnehagen da ho var 5 år..(fikk ikke plass før da) Så var det en forelder der som under et foreldremøte var litt bekymret for dette med at han ikke sa er..og da ble de enige med personalet at de skulle trene litt på det i barnehagen, men var heller ikke unormal at han ikke kunne si r enda..

så kan jo hende den kommer etter hvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...