Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Min mann har to døtre fra før, som bor 50-50 hos foreldrene. Det som irriterer meg, er at de driver å sender fram og tilbake på klær, utstyr og diverse ting. Dette fører til at ting ikke alltid er der de skal være, og det er irriterende å mase/hente/bringe. Er det ikke like greit at ungene har ett sett av alt begge steder? Jeg blir sprø av at moren deres stadig er innom for å hente eller levere noe de har glemt... Andre?
Bærta å babyn Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 hos oss har de dobbelt opp med alt.. bortsett fra skolesekkene. må alltid passe på at de klærne de kommer i er de samme de har på seg når de drar.. oxo at de får med seg alt de hadde med seg som "hører hjemme" hos mor.. syns det er litt unødvenig å ha dobbelt opp med sykler, ski, skøyter ol, men det er umulig å sende i mellom... så da må det være slik.
HanseMo Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Hos oss så har vi dobbelt opp med klær, mens alt annet blir sendt litt fram og tilbake. Dessverre har biomor dårligst råd, så det er vi som alltid kjøper ungenes sportsting som ski, skøyter, sykler, redningsvester etc etc. Litt urettferdig ja, men det må bli slik dersom ungene skal få det slik som vi ønsker det. Litt for dumt at de kun skal kunne få lov til å stå på feks skøyter med oss.... Så alt sportsting blir sendt mellom begges hjem. Og ja... jeg også blir sprø av tlf med biomor om ting og tang som skal fraktes over hjemmene til en hver tid. Noe jeg er nødt til å leve litt med så lenge biomor ikke har råd til dette hjemme hos de. Ingen som sa at det skulle være lett
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Hos oss var det en litt annen problemstilling. For det første så er biomor 11 år yngre enn meg og tydeligvis svært så moderne. Dette passet ikke min "stil" og jeg syns gutten på 9 år så helt katastrofal ut med sine hip-hop klær. Jeg skjemtes rett og slett. Min datter som er 3 år eldre har en mer nøytral stil og kontrasten mellom disse to ble helt rar. For det andre sendte mor med brukte og slitte klær som overhodet ikke var presentabel å ha på når vi skulle noen sted. Derfor kjøpte jeg nye klær til gutten som samsvarte mer med vår families "stil" Dette hadde gutten ikke noe imot. Tror også at han følte seg "anderledes" når han var sammen med oss.
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 du kjøpte klær som passet bedre din families stil... hørtes litt merkelig ut.. at ungen må gå kledd en spesiell måte... han er jo en egen person,med egne ønsker.. kanskje han liker hipp hopp klærne, og det må han vell få låv til.. eller skal du bestemme hva han skal ha på seg og ikke.. ?? (kanskje ikke slik du mente det, men det var slik jeg leste innlegget..)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Jeg må ærligtalt si at jeg kjenner meg litt igjen i dette med at velig ulik stil fremhever forskjell, det bygger ikke opp under fellesskapet. Av og til når vi er ute alle sammen tenker jeg at folk som ser oss, sikkert tenker vi er et avlastningshjem for en familie som sliter. De ser helt ulik ut fra oss, av og til blir jeg helt forbauset over hva de stiller opp i. De liker å distansere seg fra meg, oss. Mulig av lojalitet ovenfor mor, jeg vet ikke.
Singelmamma og banden Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Jeg og far til eldste har dobbelt opp - dette fordi det er lang flyreise, og enklere å dra uten all denne bagasjen. Dessuten har han også familie som han arver pent tøy fra, og penklær sender vi mellom ved behov, bare han gir beskjed om at det skal pakkes. Sko og yttertøy har ho jo på seg. Vi kom til at dette ble den beste løsningen, for når ho skulle dit måtte jeg hele tiden passe på at det jeg pakka med var slikt som var gaver fra hans familie, og dette blir ganske uoversiktlig etterhvert når man får flere barn. Og det blir en ganske stor bag når ho er der en uke i slengen... Dessuten er klima litt annerledes der enn her, eks mye strengere vinter, og da blir klærne vi har her for kalde... Sportsutstyr er ikke mulig å sende med, langt mindre en sykkel - her igjen er vi heldige og arver på begge sider. Nå er ho ikke så mye hos faren da, bare ferier, men da er ho der faktisk en uke i gangen, og da kan det være greit å ha mulighet til å finne på noe.
Singelmamma og banden Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Legge til at dette går an nå som ho ikke vokser så fort :-) Da ho vokste ut av klærne i løpet av et par mnd sendte vi også garderobe frem og tilbake, men en unge på 6-7år kan godt bruke de samme klærne et års tid .-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Hos oss ble vi nødt til å kjøpe alt, da biomor ikke ville låne bort bilseter en gang. Så vi kjøper alt de skal ha og beholder det hos oss. Vi har prøvd å sende med ting til biomor, men hun bare kaster det. Eks. matbokser. "Nei dere som har så god råd kan jo bare kjøpe nye!" Det ironiske nå er at hun ber oss kjøpe ting som hun kan ha hos henne. Vi har kjøpt sykler, og nå ba mor oss om å kjøpe to sykler til som hun kunne ha. IKKE aktuelt! (Ps. De har sykler, men de er ikke "nye" nok).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå