Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Jeg jobber med småbarna i bhg og det innebærer mye tunge løft og ubehagelige stillinger (under påkledning av ungene osv.). Jeg har bedt om tilrettelegging flere ganger, og foreslått alternative oppggaver jeg er villig til å ta, men dette er visst FRYKTELIG vanskelig... Vet at dette er arbeidsgiivers plikt osv men det driter de tydeligvis i! Nå begynner jeg å bli sliten i kroppen av å jobbe 100%...er det ok å spørre legen om en 40% sykemelding, selv om jeg bortsett fra vond korsrygg til tider, i grunn er frisk som en fisk?? Jeg er i midten av uke 26...
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Hei! Jeg var frisk jeg og, men sliten hele tiden. Har ikke en jobb med tunge løft, men en del psykiske tøffe ting i jobben. Fikk 40 % sm av legen uten problem. Dette gjorde så jeg ble mye piggere etter to uker. Du har en til å tenke på nå, så ikke vent for lenge. Jeg er i uke 22 forresten. Lykke til :-)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Tusen takk! Jeg har en lege som er veldig streng når det kommer til å få sykemelding, men jeg får da prøve..skal til legen i morgen. Gruer meg skikkelig! Lykke til til deg og:)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2007 Dytte,dytte:) Gruer meg til legen i morgen tidlig... Trenger litt motivasjon fra noen her..
ninen Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har akkurat begynt på uke 20 nå, har vært sykm i 3 uker. Skal nå være 50 % sykm i 4 uker pga vondt i korsryggen og at jeg blir mer sliten når jeg er gravid. Jeg jobber m rehab av rusmisbrukere. Ikke så tung jobb, men jobber turnus og mye tiil vanlig.. Ta vare på deg selv. Det var ikke noe problem å få sykm for min del. Du kan jo evt fortelle legen din at d er vanskelig å få tilretttelegging. Evt har kanskje jordmor en lege hun samarbeider m som kan sm deg.. Lykke t!
Trollpia Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Hei Pooos! Arbeidsgiveren min har tenkt å søke tilretteleggingstilskudd da vi er flere gravide på arbeidsplassen. Dette er penger som kan brukes til å lette arbeidssituasjonen for mennesker som er i ferd med å gå ut i sykemelding, f.eks ved å leie inn vikar til de tyngste jobbene. Arbeider selv på en barneskole, og kommunen er en del av IA-avtalen. Mulig bhg må være med der for å kunne søke dette tilskuddet. Husk at selv om graviditet ikke er en sykdom, skal vi lytte til signalene kroppen gir. Vi går jo tross alt og ruger på noen små undere.... Lykke til i morgen!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2007 Takk så mye, dere:) Nå blir det vel ingen sak i morgen!! håper hun forstår nå!!
Annapanda har fått en til Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Jeg jobber også i bhg, men med de store. Når jeg kommer hjem på kveldene er jeg helt skutt.....ligger og slapper av på sofaen hele kvelden før jeg legger meg kl ti....hehe! Jeg jobber også 100%, og tenker mer og mer på om jeg skal klage litt ekstra hos legen neste gang jeg er der....det er så slitsomt å jobbe når det er ingen som gidder å legge til rette for deg! Hos oss har vi faktisk lagt til rette for oss som er gravide, vi slipper påkledning, løfting osv......men får dårlig samvit når de gjør mer enn meg..... Tror vi som jobber i bhg er for snille, sier alltid ja, og går med dårlig samvit for de hjemme og de som vi jobber med..... Jeg er 25+0! Stå på hos legen, tenk hvor bra det blir! LYKKE TIL!!!!!!
tjohei Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Har i utgangspunktet ikke noen slitsom jobb, men har lang reiseveg hver dag og en liten pjokk i barnehage. Da jeg spurte om sykemelding i uke 17 gikk det helt greit. Har fått 30 % slik at jeg kan komme en time senere på jobb hver dag og ta en og annen halv dag inni mellom. Det har vært utrolig deilig når jeg er på randen til knekk. Kjente at før jeg fikk sykemeldingen at jeg begynte å bli litt deprimert over jobben og det meste, på randen av sammenbrudd føltes det, men nå er det over. Tror jeg beholder sykemeldingen ut svangerskapet og nå som jeg har begynnende bekkenløsning og mye ryggsmerter så er det virkelig kjærkommet.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 sånn e det her å...jobber på et sykehjem med mange tunge løft osv...jobber bare ekstra,men vil jobbe litt også for blir så lei av å bare gå hjemme...sånn som når i kom hjem idag fra jobb var alt galt...typen hadde kjøpt middag jeg ikke ville ha,hadde sure og grinete unger hjemme...hehe... men typen klare ikkje skjønne at i e sliten...da e i bare sur og grinete...jaja...det får bare være....sitte å slappe av foran dataen istedet....
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. mars 2007 Hei! Fikk heldigvis en sykemelding på 40% av legen i dag:) Skal jobbe redusert hver dag og det skal bli deilig å komme på jobb opplagt og komme hjem med en god følelse i kroppen og dermed ha overskudd til de hjemme. Tusen takk for at dere engasjerte dere, jenter:) Hjalp meg virkelig hos legen! Ta vare på dere selv, da og nyt våren med baby i magen. Det skal jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå