Kanutte og prinsen Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Jeg begynner i "ny" jobb i morgen (har jobbet der før), og jobben innebærer en del daglig løfting av litt store esker fra gulvet og opp på tralle. Eskene veier nok mellom 8 og 15 kg. Må nok regne med å løfte rundt 16 slike esker til dagen (først opp, så av, så opp igjen, og til slutt av og stable). Er 16+2 i dag, tror dere dette kan bli et problem? Jeg skal bare ha denne jobben i 2 mnd, så er bare i en begrenset periode. Har kjent litt i bekkenet i noen uker (tror det er bekkenet - er litt sånne isjias-aktige smerter på høyre side), men de kommer og går, og er ikke veldig plagsomme. Blir litt bekymret siden jeg ikke kommer til å ha rett på sykepenger den første mnd hvis det skulle bli nødvendig.. Noen som har lignende jobber eller jobber med løfting som har noen synspunkter?
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg tror ikke jeg hadde tatt en sånn jobb hvis jeg hadde valget mellom den og en jobb uten sånne løft... Siden du skriver at du har kjent litt i bekkenet er det nok lurt å ikke løfte for mye.. Jeg løfter på barn jeg, og det tar på ryggen, gitt:)
MomInUSA Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Har ikke jobbet med loefting, saa har ikke personlig erfaring med det, men snakket med lege om det sist jeg var graid. Om du kan loefte eller ikke og hvor mye er litt individuelt - fordi det kommer an paa hvor sterk du er fra foer og hvor god form du er i svangerskapet. Du boer vaere forsiktig hvis leoftingen gir deg ubehag - det merker du. Uansett - jeg syns det er noe du boer snakke med legen eller jordmor om - fordi de best kan avgjoere hva som er annbefalt for deg basert paa situatsjonen din. Jeg fikk lov til aa loefte ubegrenset i sist svangerskap til jeg var i siste maane eller to (drev med oppussing av huset og det ble en del veldig tunge loeft) - da maatte jeg begrense det til 10 kilo. Naa loefter jeg lillegutt paa 15 kilo hele dagen, men kjenner at det begynner aa ta paa kreftene. Ogsaa, det er veldig viktig at du loefter riktig - ikke med magen - saa jeg syns du skal snakke med legen eller jordmor jeg.
1+1=2+1+x Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Har selv en stillingsstørrelse på 20 % i tilegg til studiene - Og den inkluderer løfting av barn på 1-3 år. Er frisk og rask - bortsett fra de dagene jeg er på jobb, for da har jeg vondt i ryggen! Så vær forsiktig...
Mamman til Georg :) Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har en jobb som innebærer mye løfting (kasser på opp til 18 kg), men jeg løfter ikke de helt tyngste eskene, da ber jeg om litt hjelp Det fungerer helt fint. Det viktigste er å lytte til kroppens signaler Dessuten stopper løftingen seg selv etterhvert som magen din vokser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå