vekt85 Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hvor mye kostet dåpen/ blir den til å koste? Leide dere lokaler eller hadde dere hjemme? lagde dere maten eller bestillte? leide, kjøpte eller hadde dere i familien dåpskjole? pynt? Nå har jeg ordnet det meste til dåpen, men blir litt dyrt synes jeg, så lurer på om det er normalt mye eller om det er dyrt..
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Vi har ikkje arrangert dåp enno, men vi kjem til å ha den heime (forhåpentlegvis i hagen med fint ver!) og kjem til å lage maten sjølve. Tippar at vi blir i underkant av 20 gjestar. Mamma skal sy dåpskjole, men vi har ein i familien også. Det som kjem til å koste oss DYRT er å få foreldra til meksikanaren over, det går nok 15 000 der (men det er jo særtilfelle for oss). Tippar at sjølve dåpen kjem til å koste rundt 3000 (ikkje medrekna stoff til dåpskjole)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Vi blir ca 14 stk. Maten - ca 1400 (vi skal ha smørbrød) Kaker - kjøper ei,ca 300 kr Resten blir lagd av slekta. Brus osv- har ikke peiling hvor mye som trengs til 14 stk.. Ikke mange hundre kr hvertfall. Trenger litt pynt til bordet-blomster,servietter og bordkort. Kommer til å gjøre det enkelt. Så max 1000 kr tilsammen på det. Dåpskjole er i familien,så den koster ikke noe. Tipper vi kommer opp i ca 3000 kr..
vekt85 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2007 vi blir 22(med oss selv) Har ikke plass hjemme, å fant ingen billige lokaler der man kunne ordne selv. så har leid et lokal i en kafe/resturante, betaler kun for maten da. Skal ha koldtbord, koster 250pr. pers. det blir 5500kr, Brus,30 kr pr. kan fort bli mye. kaffe25 kr. pr. kaker, kjøper ei, ca500, resten bakt av familie. De pynter der, men har kjøpt servietter med navn, 130kr. Dåpskjolen kjøpte jeg på salg for 800kr. Så begynne vel å nærme seg 8000, huff, men jeg slipper mye stress da, kommer til dekket bord og kan gå fra oppvasken etterpå.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Vi kommer til aa bruke familiens daapskjole som har gaatt i arv lenge, og tar bare en hvit body og stroempebukse under, saa klaerne er gratis. -kjoeper en stor kake til kirkekaffen: 250 kroner -smoerbroed til hageselskap for 15-20 pers etterpaa: 1500-2000 kroner -(har festen hjemme hos foreldrene mine) -baker et par kaker selv eller ber folk om aa ha med -brus/kaffe til 20 personer: 200 kroner (aner ikke) -pynt: bruker pynt fra bryllupet vaart sist sommer--rammer til bordkort, o.l. Altsaa blir det vel ca 2000-2500 kroner til sammen. Enkelt og greit.
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Ikke mer enn du gjør det til selv!!! jeg er vant med at i dåp ble det servert kake og kaffi. men da nr 1 hos meg ble døpt. laga jeg og mor koldtbord og ba noen om å ta med seg en kake. ikke så dyrt. kjolen var den jeg brukte da jeg ble døpt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå