Gå til innhold

Dere som har igjen ca 2 uker til termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slimproppen deres gått, eller har dere fått noen forvarsler på at fødselen kanskje skjer snart?? Har termin 8 april jeg, begynner å bli litt rastløs og håper på at snart noe begynner å skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin 11.april og her er det ingen slimpropper i sikte. jeg har nå gått over til å tro at jeg kommer til å få en sånn "plutselig-skjer-det"-fødsel, for nå sover jeg som en stein om natta, har ikke noe plagsomme kynnere-ingenting. Er du bare klar for føding, steinbukk81, eller har du snev av litt panikk også? må bare spørre- for i går fikk jeg for første gang litt panikk.hehe.har ikke gruet meg i det hele tatt før dette....

Skrevet

Her er ingen panikk, bare masse fødelyst!:) Men så klart jeg er veldig spent på hvordan det hele vil bli, og hvordan jeg kommer til å takle smerten. Har ikke hatt noen svangerskapsplager i det hele tatt, vet ikke hvordan kynnere kjennes ut en gang jeg:) Dette skal vi nok klare bra, lykke til!

Skrevet

Har 20 dager til termin jeg, men menstermin i dag... Ikke et eneste tegn på at noe er igang dessverre!! Litt vond i korsryggen, ellers sprek som bare det. Hodet har ikke festet seg heller, og magen er kjempehøy... Hvordan er magen og formen hos dere andre?

Skrevet

Har termin neste helg og her er det ingen tegn til noen slimpropp!

Det hadde jeg ikke i første svangerskap heller, da starta fødselen med rier og så kom slimpropp og fostervann leeenge etterpå.

I andre svangerskap så kom slimproppen først, og så kom riene, så nå er det sånn "se hva som skjer" tilstander her i kroppen min!

Lykke til med ventetid og fødsel!!

Skrevet

formen er egentlig bra. men det var godt å komme ut i perm for jeg var en del sliten mot slutten, fikk vondt i hodet av å være på jobb og har litt vann i kroppen. føler meg tung (sukk, snart like tung som min samboer.hjelp!) og får litt vondt i bekkenet om jeg går langt. magen har sunket en del ja og er full av baby;-D.

Skrevet

Magen min er stooooooooor! Er vel mye derfor jeg begynner å bli utålmodig, den er i veien for det meste, alt er så tungvint liksom... Hodet er festet, og magen har begynt å synke litt, ellers er formen upåklagelig bra!:)

Skrevet

har termin den 11 april,men ikke no tegn til no slimpropp her i gårn..

hodet til jenta vår er festa seg.å magen har sunket litte granne,..

har bare hatt litt mere kynnere i det siste m litt mensenvondt i rygg å mage,. men ho kommer når ho føler for det=) håper jeg.. hehe,

men håper ho kommer snart da=)

gleder meg hihi. lykke til jenter=)

Skrevet

Jeg har også termin 8. april, men merker ikke så mye til at det holder på å skje noe.

Jeg har hatt mye kraftige kynnere om kveldene, men det har blitt med det.

Sist jeg var gravid fikk jeg en blødning 8 dager før termin, og babyen ble født 5 dager før termin.

Vi får håpe at det skjer noe snart!

Skrevet

Jeg er snart 2 uker over termin jeg da, men... Er 11 dager over termin idag.. Suuukk

Jeg har fremdeles ikke sett noe til den berømte slimproppen, har heller ikke fått noen særlig med forvarsler på at noe snart vil skje. Men det er jo slett ikke alle som får noe varsel før de er igang med fødsel. Så ikke begynn å vente lenge før, det kan bli noen laange uker..

Skrevet

har termin om 11 dager og hadde litt maserier her om dagen, men ellers ingen tegn, tror jeg da, vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter... men er litt uggen og kvalm...løs i magen og har litt vondt

Skrevet

glemte å tilføye at hue var festa i uke 32 og at magen ligger så langt nede den klarer tror jeg. ser nesten fet ut, for magen hviler på låra når jeg sitter...

Skrevet

Her er det helt stille. Har termin 9 april, men hadde masse kynnere på lørdag, var dårlig i magen. Men det roa seg utpå kvelden. Ellers så kasta jeg opp i morges. Men er ganske lei nå, og bare håper fødselen starter snart.)

Skrevet

Glemte og si at magen er sunket, men ingen propp i siktet!

Sist gikk ikke slimproppen før etter jeg hadde fått ganske sterke rier.

Skrevet

To dager over termin her i huset... Ingen slimpropp eller andre hint om at fødselen nærmer seg...

Skrevet

hehe. da virker det som vi alle leter etter slimproppen:) vi får satse på at vi bare begynner med fødsel uten proppen til stede:-D Lykke til girls!

Skrevet

Her er det 12 dager igjen til termin 7 april. Babyen er festet og klar, det er jeg også! Men utenom stikk i skjeden og litt menssmerte innimellom skjer det ingenting.. :( Babyen er rolig for den å være og jeg begynner å lure på om den har altfor dårlig plass. Var på 38 ukers kontrollen på fredag, da sa legen min: "jeg ser at det er trangt her ja, lurer på hvor tarmene dine har blitt av??" Men magen har ikke sunket, den er bare skikkelig out there! Har jo ikke lagt på meg mye, så det er en slank jente med en fotball utpå magen! Ser helt rar ut....

Ikke noe slimpropp eller blødning, eller kynnere eller noen ting...Hadde første modningsakupunktur på fredag, skal igjen på onsdag nå..Håper det hjelper!!! Noen som forresten vet hvor man får tak i bringebærbladkapsler og hva de er gode for osv?

Skrevet

Heisann

Jeg har åsså termin 8. April :) Ikke mange dagene igjen i dag. 12 dager. De går nok fort. Men jeg håper åsså på at jeg snart føder, håper hvertfall at jeg slipper å gå over termin. Hvor skal du føde?

Skrevet

Hei..

"bare" 24 dager igjen her, men er nesten overbevist om at noe er i gjære her nå i nærmeste fremtid.. Kynnerne, som jeg har hatt i nesten hele sv.skapet har tatt seg kraftig opp disse to siste dagene og er skikkelige vonde - må nesten puste meg igjenom dem.. våkner til og med om natta, og det er første gang for ellers har jeg kun vært oppe fordi blæra har vært full.. og magen ramla plutselig noe ned i går - ikke så mye, men litt..

Skrevet

bringebærkaplser får du kjøpt på helsekost. de styrker livmora og kan gjøre at du ikke går over tiden, og at du får en lettere fødsel og at livmora går fortere tilbake til "normalen"...

Skrevet

her er det kynnere til tusen, slimpropp gikk for snart 4 uker siden tror jeg og hodet er festet. har 2 cm åpning som jeg har hatt en stund nå. ca 2 uker tror jeg. har termin 10 april... så jeg er litt forvirret... alt tyder på at ting skulle skjedd litt før men det blir nok påskebarn likevel..

Skrevet

jeg skal føde på Elverum sykehus...:)

Skrevet

jeg hadde kjempe vonde kynnere/rier i natt... trodde jeg skulle dø--

eneste som hjalp var å stå på alle fire med hodet bøyd ned..

men lurer på om man kan få det sånn av å være litt dårlig i magen, spits skikkelig dårlig i går. is, sjokolade pudding, bolle å mc`ern mat..å brus....

kan d være derfor?? fler som har opplevd d?

Skrevet

foresten ti dager igjen til termin 6.april.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...