Rammei Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Har lyst til å lage en personlig bunad til barna mine... Er det noen som har mønster på en guttebunad, evt vet hvor jeg kan finne det?
Froske Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Veit at sandnes garn har et helt hefte med strikkeoppskrifter på mange fine bunader, ligner noen av de karrakteristiske bunadene. Ellers finnes det en bok som heter festplagg eller noe sånt med søm-oppskrifter på barnebunader, tror kanskje den var på årets mammutsalg? Jeg og mamma lagde vestfoldbunad til lillegutt sammen, strikka jakke og strømper, sydde vest av restestoff fra pappans vest og sydde nikkers i lerret. Blei veldig fin! Og passer fortsatt etter et år, bare nikkersen som er blitt for kort og trang... Jeg tenkte det var bedre med strikka jakke enn sydd siden han var så liten, mer elastisk med strikk! Lykke til!
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Eg skal strikke jentebunad fra sandnes garn sitt hefte - http://www.sandnesgarn.no/adminside%5Cbilder%5Chefter%5Clanett_0213-s15.jpg Den guttebunaden er kjempe fin syns eg. Har sett i et hefte som dei har på spar kjøp - med bunader/fesdrakter i. Men der var der bare et par fine....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå