Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hor raskt var dere oppe i full posjon med grøt?

når introduserte dere neste måltid i forhold til dette, altså før full posjon eller etter og hvor lenge ventet dere. min virker så ivrig men har ikke tort å gi full posjon enda vi begynte med mat for 2 uker siden og han vil gjærne ha grøt flere ganger virker det som. er bare 4,5 mnd.

hva slakt drikke gir der og hvor mye vi prøver med vann men virker ikke interesert men han må jo ha litt væske å. grei han får jo mme og mm ellers men litt sån til grøten er det jo lurt med litt mer.

syntes dette er vanskelig jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøver gi vann i tutekopp til grøten vi, men tulla skjønner ike hetl hvordan den funker, bare gnager på den. de gangene jeg tar vekk stopperen kommer bare vannet ut igjen. er ikke noe glad i det.

hun er 5,5 mnd og her begynte vi med grøt for en uke siden. har tidligere fått en liten smakebit med frukt på formiddagen. så nå får hun en liten terning (lager selv og fryser) med fruktmos på formiddagen og en liten smaksporsjon med grøt på kvelden.

Skrevet

Jeg fikk råd om å øke med et par skjeer annen hver dag. Er ungen ivrig betyr det at ungen kan få mer mat. Du vil merke om ungen har fått for mye eller feil mat. Da kommer mageknipen og mange tårer!! Kan du øke uten at det skjer, øker du i riktig tempo. Jeg fikk råd om å gi kokt vann til måltidene så lenge jeg ammet. Ammer jeg betydelig mindre må ungen få mme.

Skrevet

han skjønte ikke tutekoppen helt så jeg ga han vann på tåteflaske og ja det er kokt først. og dere skulle sett han hihi.

sugde ivrig to tak så sperret han opp øynene og så tvilende på meg og da var det stopp nektet å drikke vann ja. men gud så søtt.

han er generelt veldig opptatt av at jeg spiser følger nøye med og får ikke i seg maten fort nok blir grinete hvis det går for sakte vi er oppe i 60 ml mme + grøtpulver.

men lurer på om jeg kan gi han et annet måltid å sånn forsiktig en skje eller noe. frukt eller middag så det er to måltider

han virker mere fornøyd etter å ha fått grøt og pupp enn bare pupp. ellers. derfor lurte jeg på når jeg kan begynne med neste måltid.

men forstår jo at jeg nok skal vente til han er oppe i full posjon grøt først eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...