Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 hun orker jo så vidt de syv skjeene vi er oppe i nå jo... hihi
Slostril Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Dette har jeg også tenkt på. Jeg tror nemlig min store lillegutt spiser for 3. Jeg lager maisgrøt av 2-3 ss pulver. Det blir jo MYE, og han spiser altid alt sammen. Kunne nok gitt han enda mer også.. Nå skal det sies at han er kun 14 uker, og jeg har "fått lov" av HS å begynne med grøt så tidlig siden han var stor da han ble født. (52 cm, 4140g) Noen andre som gir så mye grøt så tidlig? Oj, beklager Anonym, ikke meningen å kuppe tråden din..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 lager en full porsjon grøt av en snau 1/2 dl pulver og ca. 60ml morsmjelk el 1 dl mme.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 "Nå skal det sies at han er kun 14 uker, og jeg har "fått lov" av HS å begynne med grøt så tidlig siden han var stor da han ble født. (52 cm, 4140g) Noen andre som gir så mye grøt så tidlig?" Oj, det synes jeg var rart! At HS sier at du skal gi babyen grøt fordi han veide litt over 4 kg ved fødsel.. Det er jo ikke en spes høy fødselsvekt. Min første var 4,5 kg, men jeg fullammet uten problemer til han var 6 mnd likevel. Skjønner ikke at du gir grøt så tidlig bare fordi han veide 4 kg ved fødsel?
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 ja, tror kanskje det er omtrent det 7 teskjeer er, eller det var sånn 0,4dl tror jeg- prøve å måle i sted. men så lenge hun blir mett er jo det det viktigste. så vil hun sikkert ha større posjoner etter hvert. tror dere ikke det.. HI
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 var ikke meningen å være anonym i første innlegget, hadde bare kommet borti "knappen".
Slostril Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Nei jeg synes også det er tidlig. Jeg fullammet kun i 2 mnd, før det var tydelig at det ikke var godt nok. Han hylte av sult 20 min etter et måltid mm. Jeg skjønte jo ikke at han var sulten, for han hadde jo nettopp spist. Jeg var redd det var noe galt med han, og tok han med på HS. Det var der de sa at det er rett og slett ikke nok næring i melken. Det sier seg jo selv at det var umulig å fullamme noe lenger, når han spiste hvert 20 min hele døgnet. DET var slitsomt det. Ikke var han særlig fornøyd heller. Jeg hadde jo selvfølgelig ikke gitt grøt så tidlig "bare" fordi han veide 4 kg. Han har større behov en mm og mme kan dekke, enkelt og greit. Men det fungerer veldig fint med grøt, vi ar faste rutiner, endelig, og gutten er glad og fornøyd. Skulle ønske jeg også kunne amme til han var 6 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå