Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

til utelek i bhg når det er 3 minusgrader og sol fra morgenen av.

Leverte jenta nettopp i bhg, de andre på avd var allerede ute. Jeg hadde bare med HH allværsdress uten for i dag (i tillegg til regnklær) og fikk litt dårlig samvittighet da jeg så de andre småttisene stabbe rundt i tykke vinterdresser! Tok på henne ullstrbukse/body og Janus ulldress innenfor utedressen. Tror dere dette er kaldt nå, vil jo ikke at snuppa skal fryse heller......Syntes det var for flaut å spørre bhg-personalet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke meningen å være anonym...

Skrevet

Veit ikkje akkurat temperaturen her, men det er i alle fall is på bilane. Då eg og småen var ute i stad hadde han på seg ulltrøye, ullstrømpebukse, body, janus ulldress, bevernylondress utan fór, sko og hue.

Tenkar det hadde blitt veldig varmt med fóra vinterdress på han no, spesielt sidan det faktisk er ganske varmt så snart ein kjem i sola. Og så er jo desse små ganske aktive og...

Skrevet

Det er så fryktelig vanskelig akkurat nå syns jeg. Sola varmer, men i skyggen kan det være ordentlig kaldt. Forrige uke gikk vesla med vinterdress og tynn ulldress under i barnehagen. Selv om det er oppe i 6-7 varmegrader om dagen, så er det ikke veldig varmt. (Vi var ute mye i går, og jeg ble ordentlig kald selv.) Og som en annen her sier at de er så aktive, så sitter de aller minste mye på bakken og leker. Og det er fortsatt tele i bakken, selv om lufta er litt varmere.

De følger nok med på om noen av barna er for varme eller for kalde. Kan ikke tenke meg at de fortsetter å være ute med henne, hvis de tror hun fryser.

Hvorfor kan du ikke spørre i barnehagen? Det er da ikke flaut. De har stort sett mye mer erfaring enn oss foreldre på dette punktet. Spør masse i barnehagen jeg, og vet at de syns det er helt greit at jeg gjør det.

Skrevet

Jenta mi bruker fortsatt vinterdressen sin, med ullstrømpebukse og ullbody, og om det er litt kjølig en tynn genser. Har liggende ekstra klær i barnehagen som de kan ta på henne om hun blir kald, og blir hun for varm kan de ta ut den innerste delen av vinterdressen slik at bare "skjellet" er igjen.

Spør de som jobber i barnehagen du, de har greie på slikt! Jeg spør om alt mellom himmel og jord, og de er så søte og svarer på både små og store spørsmål!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...