Alle gode ting er 3! Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hei, Jeg har følt noen dager som om jeg er støl i leggene uten å ha trent. Så på lørdag at jeg har fått åreknuter/spindelvev på den ene leggen. Hele lørdagen og søndagen føltes det som om huden på leggene og hendene var "trange". Det stikker veldig i bena og leggene. Er dette vann i kroppen?? Jeg er bare 19 uker på vei og har alldri hatt dette probleme med de to andre. Har også bekkenløsning. Noen tips o.l.
Alle gode ting er 3! Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. mars 2007 Ingen som har noe erfaring med dette??
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har fått litt vann i kroppen nå mot slutten, og det begynte med at sokkene laget fine merker i huden og at huden ganske enkelt føltes for trang... Du kan prøve med støttestrømper, det har mange fin effekt av. Dette gjør at vannet ikke hoper seg opp i bena dine og du (kan) slippe unna ubehaget og knutene.Strømpene får du kjøpt hos bandasjist, mulig også noen apotek har dem. Ellers kan det hjelpe godt med jevnlige pauser underveis i dagen hvor du setter deg med bena på en stol. Ellers er salt noe som binder vann i kroppen, så vær litt forsiktig med hvor mye salt mat du spiser. Du skal ha i deg noe salt, selvfølgelig, men tenk litt på mengdene. Dette har i alle fall hjulpet meg, håper det kan gjøre hverdagen din også bedre.
*Angelface* Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Hvordan vet man at man har mye vann i kroppen...? Får en del merker etter sokkene + når jeg klemmer på huden blir det et hvitt merke...
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Jeg kjenner det i alle fall godt. Bena hovner opp litt på en måte, og sokkene som var store før lager fine merker rundt anklene mine, spesielt hvis jeg har stått og gått mye i løpet av en dag. Prøv med støttestrømper og se om det hjelper, om bena ikke er så hovne om kvelden når du tar strømpene av igjen er det jo lurt å fortsette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå