Gå til innhold

Klær til lek i sandkasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på hva jeg skal kjøpe. Bør jeg kjøpe en vind og vanntettvårdress, eller holder det med regntøy utenpå vanlige klær? Barnet går ikke i barnehage, og er 15 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på.....for ikke å snakke om sko?

Skrevet

Når barnet ikke går i barnehage vil jeg si at det ikke er nødvendig med vår dress med tanke på årstiden vi går i møte nå. Når det er pent vær pleier jeg å ha på stillongs, dongeri eller treningsbukse og regnbukse med seler nedentil og ullbody, ullgenser og evt hettegenser eller litt tykkere jakke oventil alt ettersom hvor mange grader det er. Jeg har selv foret vinterdress som jeg holder på å legge vekk for sesongen nå. Har tenkt mye på om jeg skal kjøpe vår/høst dress eller om jeg bare skal bruke regnklærne og har vel kommet fram til det siste. Nå når det blir enda varmere kan de jo bare ha dongeri eller treningsbukse utenpå stillongs på fine dager.

Skrevet

Jeg sverger til goretex sko eller småsko i tørt vær.

Skrevet

IKKE tenk på å ha regnklær utenpå vanlige klær i sandkassa.

HVORFOR?

Jo prøv selv, det er klamt og ekkelt. Nei fysj og æsj.

Kjøp en vind og vanntett vårdress som puster.

Ha bare lite klær under.

Her så har vi på ull body og strømpebikse, og så en såmm dress i prinsesseull. tynt og varmt.

Så en slik dress.

Da er de kledd fpr sandkassa, de er bevehelige og ikke klamme.

Goretex sko.

Min går ikke i bhg haller, og dermed har jeg ikke kjøpt slik dyr dress, men en sånn til 400 kr,

Skal i bhg til høsten, reima tec dress da.

Jeg jobber i bhg. og annbefaler IKKE regntøy utenpå vavlig tøy, stivt, seigt og klamt.

Skrevet

Det var rart for i bhg der min sønn går anbefaler de regntøy. I høst, på milde dager, hadde jeg både reima tec`en og regntøy hengende i bhg, og jeg så han hadde ofte på seg regntøy istedet for reimatec`en når jeg kom for å hente han. Jeg tenker natuligvis ikke på stivt regntøy men sånt mykt og tynt regntøy som er lett å bevege seg i.

Skrevet

hvordan i alle dager begrunner barnehagen det å ha regntøy i sandkassa????????

Skrevet

Slippe å bli våt i rumpa, kanskje??

Skrevet

Til HI

Som du skjønner så er det delte meninger om yttertøy, men håper du finner ut av hva som er best for deg og småtten:-)

Skrevet

Nei men kjære deg, vi snakker om vanntette dresser... de blir ikke våte.

Men de blir mere bevegelige og ikke så seige og klamme....

Merkelig, har aldrig hørt noe annet enn at bhg annbefaler ving og vanntette vårdresser fremfor regntøy i disse situasjonene....

Og jeg har jobbet i 10 år i bhg, og det er 48 barnehager i komunen her, og vi er på en del arangement sammen og dette har vert tema mer enn en gang!!

Skrevet

Jeg er med på hva du mener, men når det blir fine dager nå fremover så kan det jo være greit å bare ha en noe lett ull oventil og en lett regnbukse for å slippe å bli våt i rumpa, istedet for en hel dress? Jeg er ikke så erfaren som deg som har jobbet i bhg i 10 år, men jeg tenker litt på hva jeg selv ville likt, og jeg sitter ofte i sandkassa med regnbukse på meg på mine fridager og jeg synes ikke det er så forferdelig, jeg!

Skrevet

Eller gjøre som oss som ikke klarer å velge... Vi har todelt regndress med sånn bukse som går opp på brystet med seler, vind (men og vanntett) jakke med tilhørende vind (og vanntett) bukse som bare går til livet (må jo ha en enkel bukse å trekke over til de gangene vi er ute og går og han plutselig skal ut og leke(???)), og en hel vindtett og vanntett vår-/høstdress. Og en softshelljakke... Og en vindtett fleecejakke. Herre gud, jeg blir flau!... Og det står ikke verre til med utvalget under - en tynn ulldress, en strikket todelt ulldress, en todelt ullfleecedress osv. Uff! Snakk om å være offer for forbrukersamfunnet!! Jeg MÅ liksom ha noe som er "riktig" for enhver anledning... Men resultatet blir jo bare at jeg må ta det vanskelige klesvalget hver eneste gang jeg skal kle på han istedenfor at jeg tok det i butikken en gang for alle:) For ikke å snakke om hvor dyrt det er å være så nevrotisk... Han har jo aldri rukket å slite ut et ytterplagg for å si det sånn. Og det verste er egentlig at han er jo veldig sjeldent ute mer enn 1 time om gangen, så det spiller sikkert egentlig ikke så stor rolle hva han har på seg!!

Ja, ja - jeg har heldigvis ikke den lidenskapen for vogner som mange andre har, så jeg sparer inn litt der:)

Skrevet

Da har jeg vært på shopping:) Det ble en vind og vanntettdress.

Nå går han som sagt ikke i barnehage, så det ble ikke noe Reima eller Troll denne gangen. Skal være en bra dress det jeg har kjøpt, så vi får se om den duger. Den virker lett og ledig, så jeg tror den skal være deilig å ha på. Måtte ha sko og støvler også, og syns det er viktig at de små har noe godt på beina. Så da ble det et par til lek, et par til vanlig bruk og gummistøvler til regnvær. Da er vi klare for sandkassen:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...