Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilke behov du har og når babyen blir født!

Fordelen med kombi er at det er lett å ta ut bagen og bære med seg, f.eks. hvis man må la vogna stå igjen i inngang for å gå masse trapper opp. Ulempen med kombi er at den blir TUNG! Du triller jo rundt på både sports- og liggedelen samtidig.

Fordelen med DUO er at bagen er større, får man f.eks. barn om sommeren vil det jo fortsatt være behov for å kunne ligge mye flatt ute i vogna når vinteren kommer. Da trenger du plass til både dun/skinn-post og en 6 måneder gammel baby nedi vogna, ikke alle kombibager har plass til dette. Derfor går mange kombi-brukere over til sports-delen tidlig, og har liten nytte av bagen. DUO vognen når man bruker ligge-del blir også lettere fordi du ikke har sports-delen montert samtidig. Ulempen med DUO er at det er LITT mer tungvindt å ta av bagen, men på de nye vognene er denne mekanismen blitt veldig bra og enkel (klikk-system).

Jeg venter sommer-barn og skal ha duo-vogn. Har hatt kombi før, velger det ikke igjen. MEN, smak & behov for den enkelte.....

Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg skulle ha kombi men så kjøpte jeg duo (quinny). Ulempen er jo at man må ha plass til sportsdelen mens man bruker bagen. Bagen på quinny er visst ikke så veldig stor at det gjør noe. (er førstis så jeg uttaler meg kun på grunnlag av andres uttalelser,,,) men bagen er jo løs så den kan man jo selge når man ikke trenger den mer.

Skrevet

Har begge deler, men vil si jeg er mest fornøyd med kombi. Har Simo, og den er helt flat i sportsdelen slik at det ikke er noe problem å bytte over relativt tidlig hvis det er behov for det. Men min sønn hadde god plass oppi der med voksipose og det hele. Synes det er litt tungvindt å måtte ta av hele bagdelen på duovogna når man skal på helsestasjonen ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...