camillah 2 små Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Kjæresten og jeg har vært på kurs i helga; Godt samliv! Dette er et gratis samlivskurs for nybakte foreldre. Vi fikk masse støtte og inspirasjon, og det er godt, for vi har store forandringer framfor oss... Jeg vil tipse alle førstegangsfødende om å melde seg på noe sånt! Det er helsestasjonene som arrangerer dette, så bare ring og hør om det fins i din kommune!!!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er 2.gangsfødende, men mannen min er 1.gangspappa... Hadde vært fint med kurs for oss, selv om samlivet er veldig bra med datteren min. Kursing er inspirerende uansett:) Så er det da ok for oss å ta et kurs,tro?? Jeg mener dette er noe ALLE vordende foreldre burde ta!
Turid Laila Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Her koster kurset tusen kroner, så tror ikke vi kommer til å dra på det....
camillah 2 små Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2007 Så lenge en part er med for første gang, tror jeg en kan slenge seg med! Dette er forresten også et tilbud til adopsjonsforeldre, bare så det er sagt. Synd at det er forskjell fra sted til sted om de tilbyr det gratis eller ikke... Burde være en felles ordning for alle, spør du meg!
Yrha Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Må man vente til man faktisk har fått baby for å være med på disse samlivskursene? Kunne tenkt meg kurs før fødsel..
camillah 2 små Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er i uke 19+1, men vi var med! Vi var de som var tidligst ute av parene på kurset, det var noen par som hadde fått og noen som fortsatt ventet!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Det er jo et flott tilbud:) Meen det burde vært gratis for alle, ja. Sikkert mange som har lyst som ikke har råd.. Heter kurset "Godt samliv"? Og heter det det samme i alle kommunene?
camillah 2 små Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2007 Kurset heter Godt samliv, ja. Du kan finne mer om kurset her: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=1130
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Hva er det de egentlig kurser i da? Var det mye du ikke visste eller hadde tenkt på fra før? Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til alt for mye kurs, men hvis flere mener at det absolutt er verdt det, så burde man kanskje gå..
camillah 2 små Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2007 Nå passet dette kurset veldig godt for kjæresten og meg, siden vi er ganske nye sammen, og graviditeten ikke var planlagt. Vi skjønner på en måte at vi har en hel del vi må få på plass fram til ungen kommer! Derfor passet kurset fint, det handlet mye om kommunikasjon - hvordan snakke sammen og lytte til hverandre. Og det handlet om hvordan vi kunne beholde det gode samlivet, selv med bleieskift, søvnmangel og skriking fra mårra til kveld.. Litt om omsorg, sex, lek og arbeidsdeling, slike ting. Ja, og vi fikk også lære en del om det å løse konflikter. Det er jo lett at en kan ha forskjellig syn på hvordan husarbeidet skal gjøres og ungene skal oppdras! ;o)
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Det høres jo veldig greit ut å få med seg ja:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå