Gå til innhold

Kjenne livmora i uke 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste at du kan kjenne livmora godt utpå magen i uke 15. Hvor kjenner du den og hvordan kjennes den ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg deg på ryggen, begynn nede ved skambeinet åg trykk deg oppover magen.. Da kjenner du kanskje at det er litt hardt helt inne og når du nermer deg navelen så blir det plutselig helt mykt. Det "harde" er livmora:-)

Skrevet

Hvis du begynner nederst på magen ved skambenet og trykker godt inn litt etter litt oppover, vil du merke en kant og etter den er det ikke noe "motstand" inne i magen. Den kanten er toppen a livmora di.

Det er ikke noen andre kanter inni der, så det ikke så vanskelig å finne, kjenner du det ikke kan du prøve å trykke litt hardere, du kan ikke skade noe inni der, det er godt beskyttet...

Finner du den ikke, stikk innom jordmor så hjelper hun deg.

Skrevet

Tusen takk :) Er litt usikker, men tror jeg kjenner den :)

Skrevet

Er ikke alle som kjenner den så tidlig. Jeg kjenner knapt min nå, er i 22 uka. JM og JM-student fant den ikke når jeg var i uke 18 heller, men legen min fant den i uke20+5. Kommer visst an på muskulaturen og sånt.

Skrevet

Hm.. jeg kan kjenne den allerede jeg.. Er bare 11+3.. Har en stor mage åsså da, så kanskje det har noe med at dette er nr to?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...