Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Er dere de eneste som er våken om nettene eller hjelper mannen deres til? Jeg for min del fullammer, så jeg har liksom tenkt litt sånn at det er ikke noe vits at han skal få oppdelt søvnen sin når det egentlig ikke er noe han kan gjøre om nettene alikevel. Men samtidig kjenner jeg at jeg er litt småbitter når jeg er stuptrøtt om morgenen for at det er kun meg som har hatt en slitsom natt... Ammingen er jo over på et kvarter, men selve leggeprosessen igjen er det jo ingenting i veien for at han kan delta i! Men samtidig så føler jeg liksom ikke det er så stort problem når jeg først er oppe. Litt forvirret ja...! =)
akt80 & Sara Emilie Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 når eg ammet var det bare eg som stod opp, men når vi begynte på mme, så tok han av og til en natt i helgen.. han likte det ikkje! hehe, men det var fordi han var redd for at han ikkje skulle våkne, lå våken og ventet på at hun ville ha melk.. Du kan jo kanskje pumpe deg og så kan han ta ansvaret med legging, natte og morningen? eventuelt stå opp med babyen og bare komme inn til deg når babyen skal ha mat? slik at du får sovet litt ut?
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Nå våkner ikke gutten min om natten lenger, men når han gjorde det, så tok jeg meg som regel av det.
Cilla m Neo;) Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 lillegutt sover hele natten, men om han våkner for å få smokken så tar vi det annenhver gang;)
Anonym8579 Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Her har vi delt på det hele tiden. Jeg ammer fortsatt om natta, så den delen tar jeg meg av, mens pappan sover. Men når Mathias skal over i sin egen seng etter ammingen tar pappan det. Slik har vi altså hatt det hele tiden (vel, Mathias sov 12-14 timer hver natt fra 6 uker til 6 mnd så da sov vi jo godt begge to). Pappan synes det er helt greit å hjelpe til, men blir det veldig vanskelig å få Mathias til å sove på natta, tar jeg over siden mannen skal på jobb
nickoline og supermann Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Tok litt tid før han forstod hva det gikk ut på.......nå går det fint da! Men vi har ikke hatt veldig store problemer på natta egentlig........
Bellen^2 Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Junior sover godt om natten så jeg er bare oppe en gang for å amme og evt. skifte bleie. I begynnelsen før vi fikk orden på sovingen skulle jeg gjerne ønske at mannen min kunne ta mer av det, men i og med at jeg uansett måtte opp for å amme og han skulle på jobb dagen etter så tok jeg det. Han hjelper til med kveldsstellet og tar morgenstellet på søndager slik at jeg bare kan amme og snu meg rundt og sove litt til.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Da lillegutt var nyfødt (første mmd) måtte vi av og til skifte bleie om natten, og da var det vanligvis samboeren min som gjorde det. Nå ammer jeg vanligvis en gang om natten, og lillegutt er egentlig ikke våken mens han spiser. Etterpå legger jeg han bort i sengen sin, og han sover videre (han grynter og er litt urolig før han sovner, men ingen skriking og sånn). Samboer sover som en stein hele natta, ser heller ingen grunn til at han skal våkne. Men hadde det vært vanskelig å få lagt lillegutt etter nattammingen, så hadde det kanskje vært litt anderledes.
haater husarbeid Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Her er det ingen hjelp å få av mannen på nattetid. Han sover så tungt at han hadde ikke våknet om det falt en atombombe i hodet på han. Derfor er det han som står opp i helgedagene, der er det ingen bønn. Jeg ammer på natten ennå, det er snakk om et par amminger som er over på fem min og da sover han igjen heldigvis!
*Lucia* Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 Ja, det gjør han. Vi bytter på å gi smokk og han gir faktisk nattmåltidet (som nå har blitt tidlig morgen.. *bank i bordet*) Men jeg er jo våken jeg også. Skjønner ikke at noen klarer å sove gjennom stell jeg... :-) Personlig mener jeg at det skulle bare mangle om ikke pappa`n hjalp til også. Jeg har ingen mulighet til å legge meg å sove på dagtid jeg heller, og dagen begynner jo nesten like tidlig for oss som for han. Men det er min mening, og jeg vet jeg er heldig med mannen min! :-)
Stjerne37 Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 Her har vi byttet på begge to helt fra starten,både det å gi flaske og bytte bleier,men nå ammet jo ikke jeg da,så når jeg pumpet meg måtte jeg oftere opp,men samboer ga mat bare flaskene med mm stod i kjøleskapet.
rødhette* Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Her har vi det veldig likt som Lucia... Vi deler likt på det. Noen ganger tar vi begge litt om natta, mens noen ganger tar vi en hel natt mens andre tar hele neste natt. Lillegutt får flaske her, så vi kan begge gi mat til han. Hvis min kjære skal på tidligvakt, tar jeg det meste, han tar evt første måltidet. (Varierer hvor ofte lillegutt spiser om natta fortsatt, men stort sett to ganger - i 1-2-tiden og så i 5-6-tiden)
AttpåklattNummer4:) Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 Her er den eneste deltagelsen snorking:) Men det er igrunnen ok. Småen våkner får pupp og sover videre.............
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Åja, jeg må jo pumpe meg for å opprettholde produksjonen så her i gården står vi opp begge to. (Hun vil ikke ta puppen da, så vi gir mm på flaske.) Han er vond å vekke, så som regel tar jeg mating, så tar han rapinga mens jeg pumper. Det skal sies at det er rapinga som tar tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå