Gå til innhold

Trenger desperat råd her nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 måneder som jeg strever litt med nattrutiner med...

Vi har fra begynnelsen av hatt ham i vår seng om natta da det har vært vanskelig å ha ham i egen seng og fordi han har kava sånn og stressa sånn når han har måttet ligge alene.

Jeg har egentlig hele tiden så smått prøvd å få ham til å ligge i sin egen seng, men det liker han dårlig...! Så da har han endt opp i vår igjen.

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg nok ikke har vært den som har prøvd lengst å få ham til å sove i egen seng etter første amming på natta, da har jeg stort sett vært stup trøtt og heller utsatt det til neste dag...

Dette får vi svi for nå..

Nå får vi til å legge ham i egen seng om kveldene, og der sover han 3-4 timer før han skal ha mat igjen! Men uansett hva jeg gjør etter ammingen så vil han IKKE tilbake i senga si igjen etterpå...

Er det noen som har/ har hatt samme problemet...?

Syns jeg leser at de fleste med babyer på samme alder som min har så gode nattrutiner og babyer som sover hele natten i egen seng...

Jeg vil så gjerne ha ham i egen seng så jeg slipper å ligge på vakt hele natten, jeg er overbevist om at da sover både ham og jeg bedre....

Er det noen som har noen gode tips jeg kan prøve...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når Lukas ble 4 mnd. ville han ikke ligge sammen med meg lenger. Hadde det som du beskriver før det! Så han "ordnet" opp selv :-) Hadde da prøvd av og til å lagt han i sin seng, og en dag så bare skrek han atme meg, og når jeg la han over i sin seng ble det stille :-p

Skrevet

Tror veldig mange kjenner seg igjen i dette, jeg gjør hvert fall;)

Babyer elsker å ligge inntil en myk, varm og trygg mamma eller pappa om natta, og liker dårlig å bli løftet opp i en ganske kald og ukjent egenseng med uvant lukt og ikke minst:Ingen mamma!! Skjønner dem jo egentlig veldig godt.

Finn ut hvor viktig det er for deg å ha ham i egen seng. I mine øyne er det deilig å ha babyen ved siden av seg, hvert fall når de ikke er helt nyfødte lenger. Det innebærer ingen fare, hvert fall så lenge babyen har egen dyne, du ikke røyker eller dere ligger i vannseng (eller andre faktorer som gjør at babyen kan bli overopphetet).

Jeg kjenner veldig få babyer på 2 mnd som har veldig gode nattrutiner, de fleste har det akkurat som deg: Sover godt en del timer på kvelden, men ender så opp i foreldresenga.

Uansett, lykke til! Disse månedene går superfort egentlig, plutselig er det sånn at de er blitt store...

Hilsen en mamma til både babyer og tenåringer...

Gjest irismor
Skrevet

Har du prøvd å la babyn sove i sin egen seng men med en t-skjorte/genser med mammas lukt. Ta en bamse og "kle" på den noe med din lukt, en genser eller t-skjorte.

Har en venninne som har prøvd dette, for dem så gikk det bra.

Håper du finner en løsning.

Skrevet

vet ikke om du har det, men LAMMESKINN i senga hjalp her...:-)

Det er mykt og godt...

du kan og prøve å pakke noe rundt han , sånn at han ikke har så stor plass i senga...

Koseklut kan og hjelpe, her bruker vi gasklut eller flanellklut inntil ansiktet...

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...