Gå til innhold

Ang barnehage - hva hadde dere gjort?


-carina-

Anbefalte innlegg

Karsten har fått plass i barnehagen via jobben, jippi! Men vi har besluttet at vi heller ønsker å ha ham i barnehage her i bydelen. Så om vi får plass her kommer vi til å takke ja til den og gi slipp på den via jobben. Men så kommer spørsmålet...

 

BARNEHAGE 1.

Den ligger ved enden av blokka vår. Den er helt nyoppusset (faktisk fortsatt under oppussing). Har hørt av en mor her (som har snakket med mange andre mødre og også jobbet i mange barnehager her i området) at den barnehagen er helt grei. De serverer bra måltider. De er visstnok nokså regelstyrt, ting går litt etter faste rutiner der. Men det er altså en helt grei barnehage.

 

BARNEHAGE 2.

Den ligger 10 minutters gangtid unna oss (voksen-fart). Den har i følge den samme moren fått veldig god omtale, visstnok har den blitt vurdert til Oslos beste barnehage. Personalet er veldig engasjert, flere av de som arbeider der gjør det fordi de har lyst. (Blant annet en som driver firma ved siden av og har en årsinntekt på over 10 mill, men synes det er så koselig med barn, så han jobber nå i barnehagen i fulltid). De reiser på mange turer i året, der de ansatte ikke får lønn, men gjør det fordi de synes det er så gøy å være sammen med barna. Altså ekte ildsjeler.

 

Vi lurer sååå veldig på hvilken av barnehagene vi skal ha på første- og andre ønsket vårt. Foreløpig er barnehage 1 på første ønsket. Vi tenkte som så at det jo er mest praktisk å ha barnehagen rett ved siden av oss. Og den regnes jo som god den barnehagen også. Men jeg tenker så veldig.... Setter vi voksen våre behov først?! Burde vi velge barnehage 2 i stedet, siden den kanskje er bedre for Karsten?

 

Hva hadde dere gjort?

 

Takknemlig for mange svar og innspill! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt nr 2.. Vi har brent oss på det der, tok den nærmeste barnehagen, måtte bytte til slutt, var ikke fornøyd.

Nå tok vi en litt lenger unna, men som virker mye bedre for Emma, så går heller litt lenger da.

 

Men, for alt du vet kan jo nr1 være like bra, man vet jo aldri sikkert før man har begynt der. Men, jeg hadde tatt nr 2:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også valgt barnehage 2. Det pedagogiske tilbudet synes jeg teller mest, og særlig når barnehage 2 ikke er lenger unna enn den er. Barnehage 2 høres ut som en barnehage jeg vil at jenta mi skal gå i.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt barnehage 1 og ønsket overflytting til barnehage 2 etter et år e.l. Vi tenkte å søke Amanda inn i en ny og fin idrettsbarnehage, men så sa mamma noe om at det første året er det ikke så nøye siden de er så små. Det går jo mest på at noen passer på dem, gir dem mat og dupp. Så vi ønsket oss barnehager i nabolaget her av praktiske årsaker. Jeg tror at alle barnehager i dette landet her er "bra nok".

Men -på den andre siden er ikke ti minutter langt å gå da! Så du har et luksusproblem her ;)

 

Lykke til med å velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi fått svar på søknaden enda, den kommer rett over påske. Vi hadde også et problem i valg av barnehageplass:

 

Barnehage 1 ligger 500 m unna oss, og er den eneste i bygda. Den er helt grei, men har ikke småbarnsavdeling, selv om det i praksis fungerer sånn.

 

Barnehage 2 ligger på veien til jobben i nabobygda. Den har småbarnsavdeling og startet opp for et par år siden. Den barnehagen som tiltaler meg mest.

 

Men jeg tenker også på at det er greit om hun går i en barnehage der de kommende skolekameratene hennes går, og det er derfor jeg, etter MYE om og men valgte barnehage 1.

 

Var dette egentlig noe svar for deg? Det blir kanskje litt annerledes når man bor i en by og ikke på bøgda? :-) Sånn som du beskriver det, hadde jeg valgt barnehage 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med masse svar...

 

Ser ut som om alle mener at jeg burde velge barnehage nummer 2, ja...

Det er liksom det jeg går og tenker at jeg kanskje burde også.

Av bekvemmelighetsgrunner så er liksom nummer 1 grei, men ti minutter er jo ikke sååå langt å gå det heller...

(Da går jeg faktisk forbi fire barnehager på vei dit!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg henger meg på de fleste over her jeg, og svarer bhg nr 2!

 

Tor nok at du på sikt vil bli mer fornøyd med den!

Selv om det blir litt lengre vei...

 

Ryktene går ganske fort om bhg, og siden du sier den får mye bra omtale, så stemmer nok det!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er best du tar den barnehagen du vil fortetsette å ha med en gang. Vi byttet med Emma etter et år, og det var ikke noe særlig det byttet. De er jo så vant til de samme tingene og er litt vanemennesker, så da tror jeg det tar litt på for de å bytte. Gjorde det her iallfall, så vet du det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Hilde Marø at det er best å velge den dere vil ha fremover så han slipper bytte. tror ikke det er noe særlig nei.. noen ganger må man vell bare men om du kan velge en god barnehage med en gang er vell det det beste!?

 

jeg ville helt klart valgt nr 2 jeg også, utifra det du skriver.:) virker som du har mest lyst til å velge den selv egentlig også?

10 minutter er jo ikke langt og gå det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill jenter... :o)

Jeg ringte barnehage-opptakskontoret i dag. Det var for sent å forandre på ønskene sine. Så da får vi bare se hvordan det går med plassen, og heller eventuelt vurdere å forandre på noe siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...