Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen her som fikk barn som ikke hadde arbeid/utdannelse fra før og bor sammen med barnefaren?

Hvordan får dere det til økonomisk ?

Jeg er snart 18 og oppdaget for 1mnd siden at jeg er gravid, var ikke planlagt, men h*n er veldig velkommen.

Men lurer veldig på hvordan jeg skal få det til når det gjelder økonomien.

Jeg er bare ferdig med gk Helse og Sosial, så jeg skal begynne med fjernundervisning til høsten (forhåpentligvis).

gikk på vk1 hjelpepleie frem til januar, da jeg ikke klarte mer pga skolelei, passet ikke inn i klassen og depresjon.

Han er 20 år, men studerer fortsatt.

Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal kunne forsørge mitt lille barn?

Får vi ingen støtte siden jeg og barnefaren kommer til å bo sammen ?

Noen som kan hjelpe meg? Veldig takknemlig for de som kan gi meg hjelp og gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg ble gravid for et år siden, da hadde heg å barnefaren nettopp flyttet sammen. Å jeg gikk på skole, han jobba. (jeg er 18 år, han 23). Jeg slutta skolen da jeg fant ut at vi skulle ha barnet, å begynte å jobbe. På sykehjem, jobbet så mye jeg kunne, masse ekstra vakter osv. For nå i permisjonen min så får jeg en grei mnds lønn, altså gjennomsnittet av det jeg tjente de mnd jeg jobba! Så da klarer vi oss!

Når knøttet starter i barnehage, begynner jeg å jobbe igjen, utdanningen tar jeg senere... veit ikke helt hva jeg vil enda!! Men lykke til, dere får det nok til=)

Skrevet

det blir litt trangt men dette er mitt råd: prøv å få deg en jobb så fort som mulig (uansett hva). Spar penger (så mye som er mulig) og ikke bruk penger på dill!! Få barnefar til å få seg jobb .. Du har krav på engangstønad på 33 000 tre måneder før fødsel (tror jeg det var,hehe)

håper dere finner ut av det og lykke til med spiren :)

Skrevet

jobba du lenge for og kunne få "månedslønn! når du er hjemme med barnet da?

Skrevet

Ta deg en tur til vikarbyråer/bemanningsbyråer i nærheten av der du bor å snakk med de. Trengs alltid folk til f.eks kassajobber osv i butikker. Sykehjem i nærheten av deg kan trenge helgevikarer og ekstrahjelper (nattevakter er jo også en mulighet). Jobb så mye som mulig så lenge du klarer. Bruk penger kun på husleie og mat, ingenting annet. Handle klær brukt (når du trenger større størrelser, evnt hør om noen her inne bor nært deg og har noe du kan arve). Ikke gå til frisøren, ikke kjøp alt mulig dill osv.

Hvis du tjener over 1G (ca 60000kr) så har du krav på fødselspenger. Klarer du ikke det så har du rett på engangsstønaden også har du jo det du har tjent som du har spart. Desverre er det ikke mere du har rett til å få.

Samboeren din vil som student få rett til forsørgerstipend i tillegg til vanlig stipend og lån. Så lenge dere er samboere eller kjærester får dere ikke mere. Når babyen er født anbefaler jeg deg å begynne å ta fag evnt jobbe noen vakter innimellom mens babyen er sammen med pappaen!

Alt går om man bare vil!! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...