Gjest Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Jeg er egentlig ikke for at snuppa mi skal sove i min seng, men etter amming om morgenen blir hun gjerne liggende,da både hun og jeg sovner. Sover i sin egen seng hele natten,men om jeg flytter henne over i sin egen seng på morgenen, så våkner hun bare og vil ikke sovne igjen, da det nok er for lyst på rommet. Er jeg dum som gjør det? Er så fryktelig trøtt om morgenen, så jeg ønsker bare at vi skal ha ro og sove begge to.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 gjør det som er best for dere.. ! det er veldi masse forskjellige meninger om den saken .. kan jo prøve litt å så etter vært å få ho i sin egen seng!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Sånn gjorde jeg også da jeg amme om natta!:-) Tror faktisk det er veldig vanlig. Så lenge det ikke utgjør noen fare for henne å ligger der (altså storer puter eller dyne som kan kvele henne, eller foreldre som moser henne), så ser jeg ikke problemet.
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Om hun våkner på natta, så går det stort sett greit å legge henne over i sin egen seng igjen, men kan ta litt tid før hun sovner...kanskje jeg må holde henne i hånda evt synge litt, men på morgenen er det vanskelig å få til det. Virker som hun våkner skikkelig om jeg vekker henne etter hun har sovnet liksom.....
Lille søtnos Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Nei, dum er du ikke. Det er jo et valg du selv må ta. Noen tenker alltid på økt fare for krybbedød når man nevner dette. Selv har vi latt jenta vår sove masse i vår seng. Sover til vanlig i egen seng, men etter siste amming på natten blir hun alltid hos meg. Hun sover bedre og lenger der, og da gjør jo også vi det. Noen ganger er hun hos oss hele natten også.
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Vesla er snart 6 mnd, og det er bare meg og henne i en 1.80 seng, så jeg er egentlig ikke så redd for å legge meg på henne lenger. Men ja...vi sover begge to mye bedre sammen:-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 hm.. men har du koseklut? vi kjøpte på baby butikken å han like å ha den å gni ansikte i når han skal sovne.. vi har nu bestandi mata me flaska da.. men når vi har lakt han t-bake så får han smokken å kosekluten.. da e han som regel lysvoken når vi legg han.. men litt tid tar det jo, å av å til må vi putte smokken inn et parr gang..
Lille søtnos Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Kan jo litt humoristisk informere om at sengen vår er 1.50, og vi er 3! Skal ut å kjøpe 1.80 seng i morgen, da. Men til tross for liten seng har jeg ikke vært redd for å legge med oppå henne uten at noen av oss reagerer.
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Hun har en koseklut som hun elsker å gni seg inn i når hun legger seg, men det funker ikke med den eller smokken om hun har bestemt seg for at hun ikke vil ligge der alene.....dame med egne meninger! Skal ikke være lettvint...hehe. Hun gråter og gråter, og jeg begynner å tenke på naboen vegg i vegg som sikkert ikke syntes det er så kult å bli vekket hver dag kl 5-6 om morgenen....egentlig burde jeg jo drite i det da. Men det ender opp med at hun da får sove hos meg. Som da er enda dummere i og med at jeg har lagt henne i senge, men da tar henne tilbake til meg.
Værinne Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 Vi gir flaske til gutten vår, men når han får et måltid på morran så legger jeg ham alltid sammen med meg under dyna mi. Vi sover veldig godt begge to da, og mor blir helt utvilt Vi er 3 i en seng på 1,50, vi også - ikke noe problem i det hele tatt Han blir lagt i si ega seng om kvelden, og ligger der hele natta. Jeg synes no det e bare koost å ha han ved siden av meg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 HS sa til meg at det er ikke farlig med samsoving så lenge baby`n har egen dyne.. Det som er farlig er overhoppheting av baby`n.. Så bare la vesla få egen dyne så er det ikke farlig:) At foreldrene legger seg på barna har vært i de tilfeller det har vært bruk av alkohol og/eller piller-
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Tror vi er litt rare her jeg, gutten min liker best sin egen seng, der sover han best, vi hadde han litt sammen med oss den første tiden, men det ble bare tull, så fort han kom over i sin egen sengs sov han mye bedre. Han er nok som sin mor, jeg orker ikke ha noen helt inntil meg når jeg skal sove, da sover jeg kjempedårlig. Men vi ligger å koser oss og skravler en halvtimes tid i senga før vi står opp, har hendt da at han har duppet av litt, men aldri mer en et kvarters tid. Vi har en fordel med dette da, vi slipper å avvende han soving i vår seng, for det er vanskelig har jeg fått inntrykk av.
BettyBoob Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 jeg gjorde som deg i flere måneder. Men så plutselig ville han ikke roe seg i min seng, så nå sover han hele natten i sin egen seng. Gikk av seg selv her, men det er ikke alltid det funker slik altså SÅ lenge det fungerer for dere, så er det bare å gjøre det spør du meg !
Leola Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Ser noen nevner dette med krybbedød. Men nå i senere tid sies det faktisk at samsoving kan REDUSERE faren for krybbedød:) Synes du skal gjøre det som er best for deg. Så lenge dere får sovet godt begge to så er det jo ikke noe problem:)
mammaentiltrulte Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 her har tulla sovet i vår seng siden dag en, har nesten alrdi villet ligge alene. var noen få dager hvor vi har fått det til, men det er få. nå er hun 5 1/2 måned og vi begynner å bli litt slitne av det. så når hun nå blir 6 mnd har vi bestemt oss fr at da er det påtide at hun skal sove i egen seng. men har vært greit å ha hene i sengen vår til nå for hun har spist så ofte på natten og vært så treg til å spise. så det har vært ernklere for meg å ha hene i sengen.
2julibarn Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 Hei, tror ikke du skal bekymre deg. Gjør det som er best for dere! Jeg hadde snuppa i senga mi (hadde også 180 seng for meg selv...) hver natt til hun var ca 4 mnd. Var helt umulig å få henne til å sove i senga si. Nå har jeg begynt å legge henne i en egen (gammel) vogn som vi har på soverommet, da sovner hun mye fortere etter amming! Skulle ønske jeg hadde gjort dette før...
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #17 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har også hørt det som lillemor sier, at samsoving kan redusere faren. Fordi når mor og far snur seg i senga så blir det bevegelse i madrasssen og da også på babyen som da blir "minnet" på å puste.. krybbedød er jo som oftest at de "glemmer" å puste.. i følge barselpoliklinikken her.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 Vi gjør også det så deilig å ligge og slappe av litt også. Men jo lengere du holder på jo lengere avhengi blir ho. Elste min er 4 år og kommer på morran og legger seg i min seng og koser litt før hun ser på tv (helgen) Synes det er helt greit har gjort det siden ho ble født. De blir så fort store så gjør det mens du kan. Så vi jeg har ho store og babyen i samme seng som meg på morran og gubben sånn halveis utenfor .
Vertigo Skrevet 26. mars 2007 #19 Skrevet 26. mars 2007 Hvis dere trives med dette, hadde jeg definitivt fortsatt med det! Hva er vel bedre enn å få ligge å slumre om morgenen tett inntil noen man er glad i?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. mars 2007 #20 Skrevet 26. mars 2007 Dum?? vel det kommer ann på hvordan du vil ha det.Har du først lært henne til en ting,er det mye vanskeligere å venne henne av med det,men hvis du synes det er greit,vel så kan en jo ikke si at du er dum. En annen ting er at barnet ikke bør samsove med foreldrene,da faren for krybbedød øker og i alle fall hvis en eller begge foreldrene røyker.
♡ A & E ♡ Skrevet 26. mars 2007 #21 Skrevet 26. mars 2007 gjør det som passer dere best! er så mye diskusjon for og imot angående dette og en kan lett bli tullete i hode av å veie for og imot. her soves det mye i vår seng og akkurat nå er det det beste for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå