Gå til innhold

permisjonsregler , Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var sm i hele svangerskapet og er stor sjansje for at jeg kan bli det neste gang også.

har nå perm med 80 lønn. er det slik at hvis jeg jobber 1-2 mnd og blir gravid og sm på nå nytt så får jeg perm med full lønn igjen?

vet også at nav har regler på at en må jobbe 26 uker i strekk for å opparbeide seg nye rettigheter, teller permisjonen som opparbeiding eller må jeg jobbe 26 uker for å tjene opp retten min på nytt, vil ikke ha 80% av rehab lønn på 66%(det du får når du har brukt opp 1 år sykelønn)

Fint om noen kan svare på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil nok tro at du får rett på full lønn igjen på neste perm. :)

(Du hadde ikke hatt rett på permisjonspenger hvis du hadde vært på rehabilitering. Da hadde du bare fått engangsstønaden.)

Skrevet

Permisjone gir grunnlag for ny permisjon og da får du det samme som du hadde første gang

Men kan du være sykemeldt så lenge da ? Hvis du allerede har vært sykemeldt i 7 - 9 mnd så kan du vel ikke være det igejn ?

Skrevet

når jeg gikk med 1mann så ble jeg sykm i uk 9 og var det frem til jeg fødte i mars 2006, ble sykm etter endt permisjon i januar og februar

og har fått invilget attføring, men får sykepenger pga grunnlaget er høyere enn attføring :) så jeg kan gå sykmeldt til des og det passer meg perfekt for jeg har termin 3. des...

og jeg ringte tk i dag og de sa at jeg har rett på foreldrepenger....

det er noen nye regler for sykepenger har jeg hørt av de på NAV trygd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...