2 søte Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 jenta minbefødt i august, og siden jeg alerede hadde levert et skattekort med skatteklasse 1 bydde jeg beg ikke å bytte det for siste halv år, leverte det og inn til nav, men må jeg gjøre noe i selvangivelsen for å få igjen det ekstra jeg betalte i skatt det halvåret, eller skjer det automatisk? eller bør jeg ta en tur på ligningskontoret å snakke med de? noen som vet??
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Du får skatteklasse 2 for hele året du blen alenemor. Du må sjekke at det står rett skatteklasse, du skal ha skatteklasse 2. Hvis ikke må du endre denne.
*betty*spaghetti* Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Du får det igjen i år:) i juni:) du trenger ikke gjøre annet enn å lever selvangivelsen
*betty*spaghetti* Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Hvis ho får os skal hun ikke betale skatt i det hele tatt-...?
2 søte Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2007 jeg jobber og så jeg skal betale skatt, men dette blir da ordnet automatisk? jeg har skatte klasse 2 i år. så jeg skal ha skatte klasse 2 hele 2006 da?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Ja, og det må du ordne i selvangivelsen.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Om du har betalt i skatteklasse 1 og burde hatt 2, så forandrer du det bare på selvangivelsen når du får den. Evt på nett om du leverer der. Har med vilje ikke endret min. Kjekt å få igjen litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå