Gå til innhold

Hvis jage lager middager med tomatsaus ( UTEN SALT)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evnt pesto.. og moser til mini.. han kan spise det han ?

straks 6 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det kanskje er litt sterkt med tomat for magen hans, men du kan jo prøve og se hvordan det går.

Skrevet

det er det jeg lurer på også.. ser jo det finnes glass med tomat saus fra 6 mnd..--- tenker hvsi vi lager spaghetti med kjøttsaus og jeg moser det om han kan får det ?> det vil jo da være hvitløk i også...

Skrevet

hvitløk er vell litt for sterkt for de nå?

vil tro at noen urter går? det var basilikum i det middagsglasset eg ga hun i dag, og det er jo en ganske mild urt.. og kjempegod sammen med tomat

Skrevet

Hvitløk gjør ingenting for babyer. Noen syntes det smaker veldig godt, men vanlig løk ville jeg kanskje holdt meg unna en stund til. Har sett mange oppskrifter med tomatsaus, men om du ikke kjøper babyglass, så ville jeg laget den selv, da de sausene man kjøper ellers er det for mye salt i.

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage helt fra bunn av ja.. med hermetiske tomater..og hvitløk og basilikum..hmm... og fullkorn pasta.. og Kylling kjøttdeig? Eller karbonade?

Skrevet

Tror jeg ville tatt fersk kjøttdeig eller kylling i første omgang. Du kan jo evt lage karbonadene selv, men det er jo stort sett det samme som kjøttdeig (bortsett fra at det er karbonadedeig da..hehe) men da blir det jo dobbel jobb, bare for å få de kakene først, og så for å mose de igjen :-) Vet ikke hva slags krydder jeg evt ville brukt, men sikkert noen som vet. Ser i mange oppskrifter at de ikke bruker all verdens av krydder...

Skrevet

ja jeg tenkte ikke lage karbonader,, men bruke karbonade deig siden det er mindre fett.. skjønner jeg skrev det litt rart ;=)det er sikkert lirt å ikke ha for mye mix av samker.. men hvitløk og basilikum er digg i tomatsaus,,, får prøve det.. gleder meg jeg nå:=)

Skrevet

Kjøttdeig med kålrot og tomat

Denne retten har en bløt konsistens og naturlig søtsmak som gjør den velegnet som barnets første kjøttrett.

1/2 ss olje

1/2 finhakket løk

Ca. 125 g kjøttdeig

Ca. 125 g kyllinglever (kan sløyfes)

1 liten kålrot, hakket

2 flådde tomater uten frø, grovhakket

2 1/2 dl usaltet kyllingkraft eller kjøttkraft

1. Varm oljen i stekepannen, ha i løken og stek til den er myk. Tilsett kjøttdeig og kyllinglever, og brun under omrøring.

2. Ha i kålrot og tomater, hell over så mye av kraften at retten får ønsket konsistens. Gi retten et oppkok. Skru ned varmen, sett på lokk og la koke i 30 minutter. Mos til en passe tykk puré i kjøkkenmaskin eller stavmikser.

Gir 8 porsjoner

Kan fryses

Næringsinnhold: Rik på folat, protein, vitamin B12 og sink.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...