Gå til innhold

Sydentur.. flyturen?? Bør jeg la være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Håper noen kan svare meg på dette: Har bestillt sydentur, men begynner nå å bli betenkelig om det er forsvarlig å reise. (flyturen jeg tenker på ) Vil ha 2mnd igjen når turen starter.. Er det trygt å fly?? Har ikke hatt noen problemer i sv.skap. Ingen blødninger el noe..

Håper noen har erfaringer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fløy til philipinene da jeg var 34 uker på vei med datteren min landet på gardermoen på dagen i uke 36... Hadde en fantastisk ferie! Ha med massa vann, bruk støtte strømper, og gå deg en tur i ny og ne... Husk helse kortet ditt, og sjekk at forsikringen din dekker deg og evt babyen OM det evt skulle skje noe... Min dekket i allefall til og med uke 36... Husk evt E111 skjema om det er et europeisk eu land....

Flk kommer sikkert til å si hva om fødselen starter på flyet!!

Men skal du til syden , er det sjelden man flys så lenge og det er sjelden første gans fødene har styrt fødsler... (jeg derimot satt jo 13 timer på fly på det lengste he he, )

Jeg hadde resit hadde jeg vært deg, men kjenn på din egen mage følelse :-)

Skrevet

flyturen er helt trygg....det er landet du skl til som kan være skummelt..men du kan vel reglene;)

Skrevet

Det går sikkert helt fint!

jeg skal reise til syden selv jeg, i uke 29 og hjem i uke 31. Satser på at det skal gå bra! flyturen er ikke noe å bekymre seg for, men kan vel være greit med støttestrømper, nok å drikke og bevegelse.

Er nok mer skummelt med basiluskene i fremmed land. Jeg er så heldig at jeg har hatt toxoplasmose, så jeg trenger ikke bekymre meg for det heller!

Nei, dra avgårde og kos deg, du=)

Skrevet

Ta dine forhåndsregler :) OG kos deg masse :))))))

God syden tur når tiden er inne for det!

Skrevet

Noen tips:

Husk helsekortet (ha det med over alt, ikke la det ligge på hotellrommet).

Be legen om å skrive et notat på at du er frisk og ant uker du er på vei, kan være kjekt å ha i tilfelle du trenger tilsyn av lege på turen og forsikringsselskapet lurer i ettertid...

Kjøp våtservietter eller spray på apoteket med desinfiserende middel. Så kan du "vaske" hendene før du spiser på restaurant el.l.

Ville kanskje betalt for litt ekstra god benplass på flyet så kan man stå litt ved sitt eget sete uten å gå ut i midtgangen.

Skrevet

Sjekk med flyselskapet hva deres retningslinjer for gravide er, da disse kan være noe forskjellig - hvor langt man kan være på vei for å fly med deres fly. Dette er fordi de ikke ønsker å være ansvarlige for at du skal føde i lufta, ikke fordi det er større risiko for at dette skjer. Ferie er bra!!

Skrevet

Det går nok helt fint:o) Har selv bestilt sydentur (Gran Canaria) og vi flyr hjem igjen i uke 32. Flyselskapene har jo som regel en grense på 36 uker. Har du ikke et risikosvangerskap el komplikasjoner av noe slag er det ikke noe problem å fly såpass sent. Bare husk å ta med deg helsekortet slik at du har en dato for terminen din om det skulle bli spm om det.

Skrevet

Vi reiser til Bali om 4 dager og da er jeg 26 + 2. Legen min er vel informert, og jeg skal til henne dagen før vi reiser for å ta en siste sjekk og få legeerklæring. Flyturen er lang, så jeg har kjøpt flystrømper. Dersom legen sier det er greit at jeg reiser, har jeg ingen betenkeligheter.

Snakk med legen din, og hør hva de sier.

Om de ikke syns det er forsvarlig, så sier de ifra.

Lykke til, og god tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...