Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

at i dag tok minste Blommangutt sin første skritt! Hadde ikke trodd det skulle skje før etter 17. mai - siden de to andre ikke gikk før de var over 16 og 17 mnd gamle ;-)

sto ved beina mine og gik 6-7 skritt bort til størtste Blommangutt som ble i ekstase over lillebroren sin - siden har det blitt mange skritt i vårsola på verandaen i dag... personlig rekord på 8 skritt hehe

Og i kveld bestemt jeg meg for at han må begynne å sove uten at han ammes i søvn...... tok vel ca 10 min med hyl hvor jeg sto ved sengen og holdt ham nede i sengen (ikke hardt altså - bare sånn at han ikke sto opp) - så roet han seg og brukte kanskje 10 min til på å sovne...

Ble en ny runde litt over 21..... 10 min med hyl og 10 min hvor han lå rolig men smor strøyk og holdt en kjærlig hånd - innimellom kikket han opp for å sjekke om jeg var der og gav meg et nydelig smil i tussmørke....

Så jeg får ihvertfall prøve dette på kveldstid framover - er ikke ehelt sikker på om jeg orker nattavvendinga enda... hvis jeg ikke r for trøtt skal jeg muligens prøve i natt og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra, blitt stor gutt jo.

Vi tar den siste nattavvenningen i påsken.......tror jeg...

Skrevet

er ikke så lett å bestemme seg nei... bra det ikke er bare jeg som vegrer meg.....

Skrevet

Flink kar altså! -lykke til med nattavvenninga.....

Skrevet

nattavvenninga ja.... han sovnet igjen av seg selv etter noen grinerunder først på natta. Ved firetida gikk jeg inn og trøstet slik som på kvelden. Ble mange runder med 10 min skrik og 10 med ro nesten søvn..... tilslutt fikk hn litt pupp stående i sengen sin. (Blir sikkert tørst av å skrike seg varm da) Jeg var skkikelig standhaftig og tok ham ikke opp en gang. Så roet han seg- men var smørblid hehe. Så prøvde jeg å "roe" bamsen hans i stedet hehe- og han ble med på notene og trøstet og koste bamsen - Han var helt rolig (lillegutt altså) og jeg la han nedpå puta med bamsen.... sang litt stille nattasanger - og av og til "sang" han med da. Strøyk på ham og holdt i hånda når han ville det. Siste seanse tok vel kanskje en halvtime og første del en time kanskje.... så trøtt nå ja. Men en liten seier likevel for han har ikke klart å roe seg sånn før - har jo hatt fullstendig laken- og sengescrekk og måtte ammes i søvn... Nå er han klar for å sovne av seg selv - med mor ved siden så lenge han trenger :-)

Skrevet

flinke snille gode mamman, og flinke lille store gutten! For en fin søndag!

ha en fin mandag også da, med gåing og full fart!

:-)

Skrevet

Ny tidsepoke;=) Nye utfordringer!

Skrevet

Hurra for mamma som tar igjen kvelden og natta. Det er rart med det, vi gruer oss veldig og tviler på om vi er klare for det, både stor og liten. Og så går det som regel så bra som det du beskriver. Hvis du får ham til å sovne uten pupp på kvelden har dere tatt et sjumilsskritt og da kan dere ta resten også.

Hurra for lillegutt som har tatt sine første skritt!

Skrevet

Grattis med STOR gutt!!! Lykke til med nattpuppeslutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...