Gå til innhold

skikkelig tørr i hodebunnen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

victoria har blitt så tørr i hodebunnen sin, det er nesten blitt skorper/flak på en måte. er det normalt? har smurt på litt a-creme og har prøvd med babyolje. noen som har tips? det har vært sånn en stund nå. hun vaskes kun i vann og babyolje..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun har skurv noe som er helt normalt. kjøp salisylsyre (er en olje) på apoteket,

Skrevet

hmm..ok! det skal jeg prøve :)

Skrevet

Det er helt normalt. Vi hadde det også på vår gutt, fikk beskjed om at det bare ville gå vekk av seg selv... men vi hadde såpass mye at vi måtte hjelpe til litt. Så vi tok å maserte inn litt olivenolje,lot det virke noen timer/over natten, brukte en kam og forsiktig pelte litt på skorpene. Da var de helt myke og løsnet fint. gjentok dette et par ganger i uka til det ikke var mer igjen :)

Skrevet

ja det er litt mye her også, synes jeg. skal det av altså?? jeg har hele tiden tenkt at det er huden hennes, og at jeg ikke må borti å pirke. er det ikke vondt hvis jeg pirker det bort da? selv om det er mykt etter et bad da.. hmm :)

Skrevet

snuppa min hadde også skorv. hadde på vanlig babyolje, lot det virke og pirket det bort med en kam. eneste jeg lot være var det over den bløte flekken på hodet, syns det er litt ekkelt og skulle pirke så mye akkurat der, men det har forsvunnet litt etter hvert det også. hun syns ikke det var vondt, men ble litt utolmodig når mamman skulle tulle sånn med håret hennes;)

Skrevet

ahh, ok.. så jeg KAN pirke,hehe.. tror du ikke jeg har hatt lyst? hehehe:P har tatt på henne babyolje nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...