Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rett og slett ikke peil på hva som er normal leggetid for så små barn. Vi har til nå bare hatt ham oppe i stua sammen med oss, da han vanligvis har en lengre våken periode fram mot ca. kl. 22. Har luktet litt på andre tråder her inne og skjønner det slik at mange allerede har fast leggetid rundt kl. 19-20 når barna er bare noen uker gamle? Er det noen som vet om noen gode, informative sider som sier noe om anbefalte leggerutiner for spedbarn?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de fleste barn som er så små er det ikke aktuelt med en bestemt leggetid, ihvertfall ikke så tidlig som kl 19. Babyene må være større før de er modne for å lære seg slike rutiner. Nok med å lære forskjell på natt og dag i begynnelsen. Tror de fleste på alder med barnet ditt spiser og sover når de selv vil. Derfor blir livet som mamma litt spesielt i begynnelsen. Man må bare henge med på de sære rytmene til barnet så godt man kan:)

Skrevet

Jeg har to barn nå, og førstemann ble lakt ved 1930 tiden fra dag èn, mens nr to har jeg forsøkt en litt annen strategi for å se om han sover natten igjennom tidligere ennn førstemann, så jeg har ikke lakt han for kvelden før ved 2200 tiden i starten for å gi han siste måltid med mme. Det har ikke funket helt , han våknet igjen etter få timer for å få påfyll :-) Da han var 10-11 uker begynte jeg å legge han ved 19-20 tiden, og han våkner ikke igjen før ved 02 tiden.

Prøv deg frem, men det er like greit å venne de til å legge seg ved 19-20 tiden :-)

Lykke til !

Skrevet

Hvis du trenger informasjon vil jeg anbefale Gro Nylanders "mamma for første gang". Kjempebra bok som tar for seg alt du trenger å vite på en veldig god måte.

Skrevet

Når de er så små er det vel greitt at de regulerer dette selv. Det gjorde iallefall vår gutt, og i starten sovnet han ikke før 22-23. Kveldsstellet tok vi i åtte-ni tiden. Etterhvert som han ble større la han seg gradvis tidligere. Har aldri vært noe problem.

Skrevet

Puh! Takker for svar :) Da er jeg ikke så helt på bærtur allikevel. Trodde nemlig at jeg var helt "bak mål" som ikke hadde noen innarbeidede rutiner for legging ennå, men da skjønner jeg at det er flere enn meg som har det på samme måte.

Skrevet

Lukas har ordnet med det selv, vi har hatt lite med rutiner og bare tatt ting som det kommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...