Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange forskjellige meninger om dette,men da jeg spurte legen min om han anbefalte solarium så sa han nei!

Det holdt for meg,så jeg holder meg unna..

Men det er mange her inne som tar sol og som har fått beskjed om at det er helt ufarlig..

Så jeg vet ikke,men jeg tror ikke legen min sier det uten grunn så jeg har valgt og holde meg unna.

Skrevet

min lege sa til meg at 2 ganger i uken bare gjorde godt for kropp og sjel. ikke bli brent. føles litt bedre å ikke ha den skummetmelkfargen på leggene. :) men det er jo delte meninger om dette ang kreft osv. men de siste undersøkelsene sier vel at det ikke er så farlig som man trodde for et par år tilbake. det var slik jeg forstod det på legen min iallefall. :) det er iallefall ikke farlig for bebisen. :)

Skrevet

Ingen forskning eller indikasjoner som tyder på at solarium ikke er bra, annet enn solbrenthet og hudkreft da sef! :o)

Men vær obs på pigmentforandringer i svangerskapet, og ikke bli for varm! Ta heller flere kortere soltimer og ha med drikke. Litt farge på kroppen gjør bra for kropp og skjel!

Skrevet

strålene fra solariumet når kunn 0,2mm inn i huden så de er ikke farlige for barnet. jeg tar sol et par ganger i uka, men dekker til magen siden den kan bli plaget av lyset.

Skrevet

jeg fikk nei, men nå kan jeg ikke heller, strekkmerkene gjør så inni hampen vondt

Skrevet

Jeg tar sol:) kusina mi også som er 36 uker.. hehe.. så lenge du ikke blir for varm.. jeg older selv ikke ut lenger en 15 min..hehe:) Jeg har en del pigmentflekker så jeg pleide å gå til hudlegen og ta sol.. for det hjalp meg mye.. men nå går jeg i vanlig solarium:)

Masse forskjellige meninger om dette ja.. men gjør det du føler deg for:)

Skrevet

Det er nok ikke farlig, men jeg vil absolutt fraråde deg det under svangerskapet. Selv har jeg fått usedvanlig masse føflekker som jeg mener er fra solariumsoling..dette utenfor svangerskap. I svangerskapet har jeg fått pigmentflekker, veldig sjenerende, i ansiktet bare av å ha vært ute i sola. Ellers kan de ha kommet av selvbruningskrem.Men som tidligere nevnt, pigmenteringen kan være helt annerledes og sterkere i sv skap, så tenk på det!

Skrevet

Jepp.. krppen reagerer jo forskjellig.. og her hjelper solarium på meg.. men prøv den heller fram.. hør meg lege og JM om hva de sier.. har du en hudlege så spør også han:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...