Gå til innhold

Ang. stødighet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at mange som har Simo kombi ikke senker innsatsen når de bruker den som sportsvogn. Det fører jo til at vogna blir mer ustødig. Eller??

 

Og så er det disse trehjulingene, da. De får et helt annet tyngdepunkt, men gjelder det når den brukes som både sport og kombi??

 

Er bare undrende, for mangler litt erfaring enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det er jo ikke til å komme unna at en trehjuling er mindre stødig enn en svær firehjuling! Men - om man tar forholdsregler (ikke lesse på styret, sette vogna mot kjøreretningen på bussen osv) så er disse vognene kjempestødige og solide vogner uansett! Har aldri opplevd at min OTH har vært ustødig, og ville aldri i livet byttet den ut mot et svært Simodråg på 20 kg og all den fjæringen som gjør at man får senebetennelse bare man skal opp på en fortauskant..! *snøft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, dere er inne på noe begge to! Men så finnes det også 4-hjulinger som ikke er så tunge og myke som Simo da, eks Teutonia Mistral! Mistral er den stødigste vogna jeg vet om ihvertfall, og liten og nett i tillegg! Den er stødig fordi den både er lav og har 4 hjul. Men ønsker man en 3-hjuling så får man jo bare ta nødvendige forholdsregler, så går det sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Mistral også, og valgte den av akkurat den grunnen, takler ikke så mye fjæring i vogner :-) Kjempegod vogn, men den ble for tung for oss som bor i andre etasje med utvendig svingtrapp, og må dra vogna opp og ned hver gang vi skal ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men OTH.. Tyngdepunktet blir vel annerledes som bagvogn enn som sportsvogn?

 

Jeg bare lurer, siden jeg har lite erfaring, og det skrives mye om de forskekjellige vognene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke det..! Vogna er så lett, og sittedelen er jo bare stoff som festes på ramma..! Men tyngdepunktet blir litt høyere da, det er sant, men ikke mer ustabil av den grunn, synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Undrer bare.. Sånn rent teknisk vil jeg tro at de blir mer ustødige, altså pga konstruksjon... Men vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt bag på min vogn da, men har trillet vogna til ei venninne, og syntes ikke det var så stor forskjell. Men det er vel sannsynlig da, siden tyngdepunktet heves, men de veldig store endringene tror jeg ikke det er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Godt å vite. Har studert barnevognjungelen lenge, og ender garantert opp med ei vogn med 4 hjul... Tror jeg.. ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...