Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Måltidene går vel greit, men på ettermiddag/ kveld synes jeg måltidene kommer litt tett, og poden er liksom ikke sulten nok for hver gang. Dette gjelder ikke hver dag, men ofte nok.... Nå gjelder: ca 0630-0700 mm ca 0900 mme + grøt ( 150ml + grøt) ca 13-14 mm eller mme (ofte vil han ikke ha noe) ca 1600 middag + litt mme (akkurat startet m middag) ca 1900 grøt + mme en gang på natten mm Noen som har andre tider som fungerer bedre, eller som kutter ut melken ved noen måltider...?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Det ser veldig likt ut som her, men jeg gir han ikke mme til grøtmåltidene lengre,men fruktpure eller most banan, dette også etter middag, han får bare mme morgen, formiddag,kveld og en gang om natten. Han er 5 1/2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Da prøver jeg å kutte ut litt melk jeg også - det er jo veldig mettende. Tusen takk :-)
belli72 Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Her ser det mer eller mindre slik ut: mm klokken 05.00, og ofte litt til i 07-08 tiden (men da veldig lite) kl 09.00 ca - velling kl 12.oo ca - middag, (grønnsaker, kylling) og fruktmos kl.15-16 grøt kl. 19 velling eller grøt. Han drikker litt mm mellom måltidene, men tror ærlig talt ikke det er så veldig store mengder han får i seg av det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Nei - det med mm er det samme her , kutter det mer eller mindre ut nå, jeg tror det er lite igjen der.... dessuten er han mer interessert i flasken nå, selvsakt. For meg føles det bare "unaturlig" å gi middag såpass tidlig, forde med førstemann ga jeg hele tiden middag så tett som mulig opp til når vi spiste middag, slik at det nå er helt naturlig at han spiser med oss. Ønsker å gjøre det samme med nr 2. Men velling har jeg hørt flere som bruker , men har aldri prøvd det selv. Vet at barnet blir god og mett av det. Får han mat om natten? Eller sover han ?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Dumme meg,men hva er forskjellen på velling og grøt??Er ikke velling tynn grøt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå