Tre tette! *07+10+11* Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 jeg har tatt litt tidlig påskeferie og er derfor langt unna min fastlege. er i uke 13 i morgen.. kjærsten til fetteren min er i uke 21 og går fortsatt på d fordi legen hennes han sagt d. men trudde man bare skulle bruke d første trimester jeg....?
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Jeg fikk beskjed av fastlegen min om å slutte med folinsyre og andre vitaminer når jeg gikk over til 2.trimester. Skal kun ta omega3 i tillegg til det varierte kostholdet jeg har. Det beste er nok å sjekke med legen når man er på svangerskapskontroll. Noen har kanskje behov for mere vitamintilskudd enn andre.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Jeg er i i uke 13 og går fortsatt, og har tenkt å fortsette videre, med folinsyre. Legen min sa at jeg gjerne kunne fortsette med det ut hele svangerskapet så derfor har jeg valgt å gjøre det.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2007 hmh.. d var to velig forskellige meninger.. noen fler??
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Det er visst mange forskjellige råd og meninger ang dette. Jeg er i uke 14 og har helt til i går tatt folsyre fordi det hørte med i Gravid-vitaminer (pakke fra apoteket). Såvidt jeg har forstått er det ikke bevist at folsyre har noen effekt etter 1. trimester, men det er heller ikke påvist noen negative effekter. Antar at det er derfor rådene spriker litt ang når man skal slutte. Selv har jeg tenkt å kun fortsette med triomar fra nå. og evt jern senere hvis jeg skulle trenge det. Foreløpig er blodprosenten fin.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Tok det kun i 1.trimester og til det var fritt i boksen......
Mamma til M07 & M09 Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Har ikke tatt i det hele tatt. Legen min mente at det ikke var nødvendig, så lenge jeg spiste variert. Vet ikke helt, men håper det går bra med den lille i magen selv om. er snart 23 uker.
Alba44 Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Jeg tok det daglig i hele prøvetiden før jeg ble gravid og til ca uke 20. Nå tar jeg annenhver dag. Skal bruke opp glasset.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 jeg fikk oxo beskjed om å slutte med det etter uke 12...men jeg tar omega 3, som inneholder blant annet folsyre og masse andre vitaminer..
spireliten Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 Jeg hadde tenkt å bare fortsette med vitaminer ut svangerskapet. Ikke tenkt noe annet egentlig, men får spørre jordmor på tirsdag siden det er mange meninger. Har alltid tatt vitaminer før jeg ble gravid, og skjønner ikke hvorfor jeg skulle slutte med det nå når kroppen trenger det ekstra mye. Men så er jeg heller ikke så flink til å spise variert nok pga kvalme.
en stor og en liten gutt Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 Jeg tar B-vitaminer med folsyre. Synes disse har gjort at jeg mister mye mindre hår, og derfor kommer jeg til å fortsette også etter graviditeten. Folsyre er velviktigst i den perioden de indre organene dannes og utvikles. Når barnet bare skal legge på seg er det vel egentlig ikke nødvendig, men bedre å ta de for lenge enn for kort.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 25. mars 2007 #12 Skrevet 25. mars 2007 Jeg sluttet også med folinsyre etter 1. trimester. Legen sa det ikke var noe poeng i å ta folat lengre da babyen allerede har utviklet ryggmargen.Så etter det er det ingen vits for babyen sin del at man tar det i allefall. Men det er jo et vitamin da, så det er ikke farlig ellerno om du fortsetter å ta det. Jeg syns bare at jeg ikke trenger det da jeg får folat gjennom variert kosthold.
Enitsirk79 Skrevet 25. mars 2007 #13 Skrevet 25. mars 2007 Dette har ingen virkning etter 1 tri. Det er absolutt ikke skadelig å bruke det, men det er i 1 tri ungen kan få leppe-ganespalte og ryggmargsbrokk (som folsyre forebygger) og derfor har ikke folat noen virkning etter dette.
Dragemor Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Tror legene gir litt forskjellige beskjeder jeg. Min lege sa at jeg kunne fortsette på det siden det var en del av en tablett med omega 3 og masse andre vitaminer. Var vist ikke skadelig, men heller ikke nødvendig...
Raych Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 Jeg tar fortsatt folinsyre. Er 20 uker på vei nå. Kommer til å fortsette ut svangerskapet og en stund etterpå da folinsyren er viktig for melkeproduksjonen også. Både JM, lege og sykehuset jeg skal føde på har anbefalt at jeg bare fortsetter. Tok folinsyre hele svangerskapet sist også.
camillah 2 små Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har glemt å spise B-vitaminer og jeg har såååå dårlig samvittighet! Men alt så ok ut på UL, da... Nok om det, jeg må skjerpe meg og få i meg folinsyre i resten av svangerskapet, i alle fall!!! Det er målet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå