anonyn Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 noen som kan gi meg oppskrift på gode supper?? tusen takk!!!
Konken Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Jeg gikk ned nesten 10 kg i fjor etter mitt første svangerskap ved å spise skikkelig gode supper! De kan du spise så mye du bare orker av uten å legge på deg, det er sunt og utrolig godt. For min del begynte det som slankemat, men har nå endt opp som skikkelig helgekos! Det er krydderet, og spesielt spisskummen, som er hemmeligheten bak den gode smaken! Her er oppskriften: 1 stor løk 2 bunter vårløk 2 gulrøtter (del i 4 på langs og deretter ca 0,5 cm tykke biter) 1 rød paprika, finhakket 1 stor boks mais 1,5 l kokt vann 2 terninger grønnsaksbuljong Krydder (selve hemmeligheten!): 1-2 ss Chilipulver (ikke pepper!) 1 ss spisskummen (viktigst av alt! Fås kjøpt på de store matkjedene.) 2 ss provencekrydder 1ts koriander 1 ss paprikakrydder Finhakk løk og vårløk. Stek dette i ca 2 minutter i en teflonkjele. Ta oppi chilipulver og spisskummen, og stek i ca 3-5 min til. Hell oppi det kokte vannet, og ta oppi buljongterningene, gulrøttene og resten av krydderet. Kok i ca 3 min. Ta oppi maisen og paprikaen og kok i ca 3 min til. Hvis du syns det blir litt sterkt, er det godt med en klatt rømme oppi tallerkenen! =) Lykke til! Hilsen Lise
Trisse Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 TOMATSUPPE MED KYLLING OG PASTA (2 personer) 2 kyllingfileter 1 løk 2 ss smør eller olje 1 ss hvetemel 8 dl vann 1 boks hakkede tomater 2 terninger grønnsak- eller hønsebuljong 2 dl pasta; skruer, hjul 1 dl matfløte(kan sløyfes) litt frisk eller tørket basilikum 1 klype sukker 1 klype salt 1 klype pepper Stek løk og kylling i smør. Rør inn mel. Spe med vann litt etter litt. Tilsett alt. La koke til pastaen er myk. Tips: Tilsett pastaen når gjestene har kommet så den ikke blir overkokt. TACO SUPPE (8-10 personer) 2 store løk 3 båter hvitløk. Brunes 2 bokser hakka tomater 9 dl kyllingkraft 9 dl kjøttkraft 1 ss spisskummin 1/2 ss chilipulver 1 ss worcestershiresaus 1 ts kayennepepper 5 dl tomatjuice Kokes 2-5 timer under lokk. Tilsett 700 gram stekt kyllingfilet eller kjøttdeig rett før servering. Serveres med tortillachips, mais, rødløk, ost og rømme.
snuppelure 74 Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Hvis du tar en titt på hjemmesida mi her, så har jeg en knall god oppskrift på mexicansk suppe ) http://pic5.piczo.com/snuppelure74/?g=22549276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå